  • Data: 2009-11-09 19:18:40
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >   Masz np. tu:http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html
    > ...od art.22a "wszystko" o ST.

    W art.22g jest:
    "3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o
    koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka
    trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w
    szczególności o koszty transportu,"
    Czyli koszt transportu pocztą można wliczyć w wartość początkową ŚT.

    Tylko nie wiem, co zrobić gdy kupiłem ŚT za np. 5000:
    4000 - dotacja
    1000 - moje pieniądze

    Najprościej byłoby całą kwotę "zaksięgować" tak jakby była z dotacji -
    czyli jako że odpisy amortyzacyjne od środków trwałych nie podlegają
    zaliczeniu do KUP, nie będzie wpisów w KPiR (co zresztą jest trochę na
    moją niekorzyść, bo przecież ten 1000zł wyłożyłem z własnej kieszeni,
    więc ""wydatki sfinansowane dotacją podlegają zaliczeniu do kosztów
    uzyskania przychodów z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków
    trwałych" nie ma tu zastosowania i z tego 1000zł mógłbym teoretycznie
    zaliczać w koszty odpisy amortyzacyjne).

    Tylko czy można tak zrobić? Załóżmy, że środek trwały zalicza się do
    KUP. Czy mogę mimo wszystko nie dokonywać wpisów w KPiR? Będzie to
    przecież ze szkodą dla mnie, a nie dla US, bo nie zmniejszam podstawy
    opodatkowania, mimo że mam taką możliwość.

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat