  • Data: 2009-11-15 20:52:24
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lis, 23:24, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   O to to :)
    >   A pisałem, coby czytać (nie posty, a przepisy :))

    >   Nie, dlatego że do 3500 zł obowiązuje przepis ogólny, który może
    > zastosować każdy. Art.22d.1 czy .2, jakoś tak.
    >

    >   I jeszcze fafnaście innych pozycji, wymienionych niżej.
    >
    >   Najpierw określamy:
    > - metodę amortyzacji (już wiemy: liniowa, i to jedyne co zapodałeś)
    > - częstotliwość amortyzacji; skąd mamy wiedzieć, czy miesięcznie,
    >    kwartalnie, półrocznie czy rocznie?
    > - stawkę amortyzacji, o której mowa w art.22i (oraz .22j, ale
    >    nie dotyczy)
> [...]

    W przypadku zestawu komputerowego wybrałbym takie wartości tych
    pozycji:
    Metoda amortyzacji: liniowa
    Symbol KŚT: 491
    Stawka amortyzacji: 30,00 %
    Współczynnik amortyzacji: 1
    Częstotliwość amortyzacji: miesięczna

    Przykładowo, jeżeli zestaw komputerowy kosztował 5000zł i kupiłem go w
    10.2009 to wprowadziłbym takie kwoty w następujących terminach:
    10.2009 - całe 5000zł do ewidencji zakupów VAT
    10.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - oczywiście
    raty amortyzacji zaczynają się dopiero od następnego miesiąca
    11.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - zaczyna się
    pierwsza rata, obliczyłbym ją w ten sposób:
    5000zł * 30% (stawka amortyzacji) = 1500zł
    I tyle mam prawo odliczyć na rok.
    Więc wychodziłoby, że średnio miesięczna rata amortyzacji wyniesie:
    1500zł / 12miesięcy = 125zł
    11.2009 - wpis do KPIR, jako że 4000zł jest z dotacji, a 1000zł (czyli
    1/5) z mojej kieszeni:
    124/5 = 25zł

    Czy popełniłem jakieś błędy w tych obliczeniach?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świa