  • Data: 2009-11-16 09:58:20
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 15 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > W przypadku zestawu komputerowego wybrałbym takie wartości tych
    > pozycji:
    > Metoda amortyzacji: liniowa
    > Symbol KŚT: 491

    Załóżmy, nie chce mi się sprawdzać :)

    > Stawka amortyzacji: 30,00 %
    > Współczynnik amortyzacji: 1
    > Częstotliwość amortyzacji: miesięczna
    >
    > Przykładowo, jeżeli zestaw komputerowy kosztował 5000zł i kupiłem go w
    > 10.2009 to wprowadziłbym takie kwoty w następujących terminach:
    > 10.2009 - całe 5000zł do ewidencji zakupów VAT
    > 10.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - oczywiście
    > raty amortyzacji zaczynają się dopiero od następnego miesiąca

    No popatrz.
    Prezydenta (w mieście - samodzielnym powiecie) albo jakiegoś
    innego burmistrza chcesz wygryźć???
    (ewidencję DG prowadzi gmina :))

    > 11.2009 - wpis do ewidencji działalności gospodarczej - zaczyna się
    > pierwsza rata, obliczyłbym ją w ten sposób:
    > 5000zł * 30% (stawka amortyzacji) = 1500zł
    > I tyle mam prawo odliczyć na rok.

    Jakoś nie mam przekonania do zrobienia *dwu* wpisów do EST.
    IMVHO "typowa konstrukcja" EST jest taka, że wszystkich wyliczeń
    da się dokonać jednym wpisem, i tak powinno być; po prawdzie
    przepis nie nakazuje żadnej szczególnej formy prowadzenia
    EST (oprócz wymienienia pozycji które muszą być ujęte),
    ale biorąc pod uwagę "jednolitość amortyzacji" w danym
    roku nie ma sensu rozbijanie danych na "dwie pozycje".
    Wpis jest JEDEN na cały rok. Co najwyżej niektóre pozycje
    (rubryki) pozostają puste.
    Co najmniej taka jest "ogólnie przyjęta konwencja" :)
    Robiąc dwa wpisy, musiałbyś odpowiedzieć na pytanie: a jak
    PONUMERUJESZ te dwa wpisy? "1 i 1a"? "jeden bis"? ;)

    > Więc wychodziłoby, że średnio miesięczna rata amortyzacji wyniesie:
    > 1500zł / 12miesięcy = 125zł
    > 11.2009 - wpis do KPIR, jako że 4000zł jest z dotacji, a 1000zł (czyli
    > 1/5) z mojej kieszeni:
    > 124/5 = 25zł
    >
    > Czy popełniłem jakieś błędy w tych obliczeniach?

    Chwilowo nie widzę :)
    BTW: masz powód, żeby nie "podnieść współczynnika"?
    Bo ja bym się nie zastanawiał na daniem x2, chyba że "nie potrzebujesz
    kosztów".

    pzdr, Gotfryd