  • Data: 2009-11-09 22:45:32
    Temat: Re: Jak rozliczyć się z dotacji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Nov 2009, Rafał K. wrote:

    > "od tej części ich wartości", czyli odpisy z tytułu zużycia ŚT od tej
    > POZOSTAŁEJ części (czyli tutaj tej NIE sfinansowanej z dotacji, czyli
    > ten 1000zł) można zaliczyć chyba w koszt?

    Tak.
    Zwróć uwagę: wyznacza się *całą* ratę amortyzacji, a dopiero
    *później* dzieli.
    W przypadku kiedy ST przekracza WP 3500zł może mieć to
    znaczenie krytyczne.

    > "zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie",
    > czyli np. zwróconym z dotacji?

    No a jak inaczej? :)

    > Wszystko byłoby proste, gdyby cała kwota była z dotacji. Jeżeli dobrze
    > zrozumiałem ten Art. 23.1.45 to poprawiłbym to na:
    > "Jeżeli jakiś wydatek z dotacji W CZĘŚCI JEST SFINANSOWANY Z WŁASNYCH
    > PIENIĘDZY i potraktuję go jako ŚT ,
    > to należy go dodać do EŚT (W CAŁEJ KWOCIE),

    Ale zasada wpisywania "w całej kwocie" jest ogólna.
    Skoro żaden przepis szczegółowy jej nie uchyla, to obowiązuje.
    Nie czepiam się "wersji przetłumaczonej", stwierdzam fakt,
    że sprzeczności nie widzę :)

    > Czyli do EŚT wpisuję kwotę 5000zł, a do KPiR 1000zł (5000zł - 4000zł),
    > zakładając dla uproszczenia, że będzie tylko jeden odpis
    > amortyzacyjny.

    Czyli skorzystasz z *kolejnej* pomocy publicznej, poddając
    amortyzacji jednorazowej ST o WP >5000 zł, dobrze rozumiem?
    ;)

    > Inna sprawa, czy to co prze chwilą napisałem ma jakikolwiek sens? :)

    IMVHO jedynie poprzestawiałeś wartości w równaniu ;)

    pzdr, Gotfryd