  • Data: 2003-10-16 23:02:38
    Temat: wprowadzanie środków trwałych
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jak wyglada z formalnego punktu widzenia wprowadzanie w środki trwałe
    urządzenia posiadanego przed rozpoczęciem działalności gospodarczej?

    Mam komputer, który chciałbym wprowadzić w środki trwałe. Wyceniam go na
    powiedzmy 1000zł. Czy mam stworzyć dowód wewnętrzny na taką sumę, potem
    na druku OT (zakup środka trwałego) umieścić numer tego dowodu, stopę
    umorzenia 100% i dokonać jednorazowej amortyzacji (wpisać w koszty w
    miesiącu wprowadzania)?
    Czy w wycenie muszę podawać stopień zużycia urządzenia, albo
    przewidywany czas dalszej eksploatacji i jak to określić?

    Jak to potem wprowadzić w KPiR? Jeśli mam kilka takich urządzeń, to
    zsumować je i wpisać w jednej pozycji jako "amortyzacja środków
    trwałych"? Co wtedy wpisać w rubrykę 3 (dowód księgowy)?
    A może wpisać oddzielnie każde urządzenie z opisem zdarzenia np.
    "amortyzacja komputera", "amortyzacja drukarki" i wtedy dowodami
    księgowymi są dowody wewnętrzne z wyceną danego urządzenia?

    Czy numer 491 w Klasyfikacji Środków Trwałych odnosi się tylko do
    zespołów komputerowych, czy także do peryferiów typu drukarka, skaner,
    przełącznik sieciowy, UPS? Jak zaklasyfikować narzędzie jakim jest
    zaciskarka wtyków sieciowych?

    Maciek