  • Data: 2003-10-17 20:21:23
    Temat: Re: wprowadzanie środków trwałych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 Oct 2003, Witek M. wrote:
    [...]
    >+ > >>+ A może wpisać oddzielnie każde urządzenie[...]
    >+ > > Tak bym robił. Nie, wróć: tak zrobiłem :)
    >+
    >+ Nie za bardzo znam się na KPiR, ale chciałem zwrócić uwagę, że istnieje coś
    >+ takiego jak tabela amortyzacyjna.

    Co to za zwierz ? :)

    >+ Wpisy z tabeli w miesięcznej kwocie
    >+ amortyzacji mogą być jednym zapisem księgowane w koszty.
    >+ Przy KPiR nie można tego zastosować?

    Przy KPiR jest Ewidencja Środków Trwałych i Wartości
    Niematerialnych i Prawnych.
    W ewidencji dla każdego ŚT musi być wyznaczona *osobno*
    wartość amortyzacji miesięcznej.
    I pododawać tychże wartości "w słupku" nie bardzo można,
    bo co zrobisz jak jakiś sprzęt skończy amortyzację np.
    w sierpniu ? Skreślisz i wpiszesz nową wartość ? ;)
    Pytaniem jest, czy "dodanie w pamięci" (bez dokumentu
    na którym czarno na białym wymalowano: EŚT 2 + EŚT 3 = 547 zł)
    jest prawidłowe. Niektórzy generują DW (to mają na czym
    pododawać :)), niektórzy wpisują poszczególne pozycje...
    a co z tą tabelą to pewnie wyjaśnisz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)