eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzanie środków trwałychRe: wprowadzanie środków trwałych
  • Data: 2003-10-19 12:38:17
    Temat: Re: wprowadzanie środków trwałych
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Witek M." <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bmrjj6$d85$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > > Co to za zwierz ? :)
    >
    > Nie widziałeś nigdy tabel amortyzacyjnych???? Ewidencja środków trwałych w
    > zasadzie jest najmniej istotna. Masz OT i stosowny wpis do EST. W TA masz
    > wykaz ST z podziałem na grupy i dalej: wart. początkową, dotychczasowe
    > umorzenie, wartość netto, stawkę i w 12-tu kolumnach rozpisane odpisy
    > miesięczne dla każdego środka. Podsumowanie kolumn to miesięczny odpis
    > amortyzacyjny, a to podsumowane rocznie daje roczne umorzenie. W EST
    > wpisujesz ST w chwili przyjęcia, w TA wpisujesz miesięczną amortyzację od
    > m-ca następnego. Wszystko to ładne i przejrzyste. EST z tego co widywałem
    > zawierała mało istotone wpisy z podatkowego pkt widzenia (no.. prócz daty
    > przyjęcia może).

    Wątek dotyczy PKPiR.
    Wg ustawy, ewidencja środków trwałych jest połączeniem ewidencji i tabeli
    amortyzacyjnej i powinna ona wystarczyć do ustalenia miesięcznych i rocznych
    odpisów amortyzacyjnych a także do ustalenia aktualnej wartości początkowej
    środka trwałego i jego dotychczasowego umorzenia.
    Ewidencja ta jest przepisywana na kolejny rok do nowego tomu, chyba że zawiera
    rubryki dotyczące kilku lat.

    Przyznam się jednak, że tabela amortyzacyjna jest urządzenie wygodnym i sam ją
    stosuję a wpisy do ewidencji środków trwałych na kolejne tata robię na jej
    podstawie.

    wyciąg z ustawy PDOF
    [ ]
    Art. 22n.
    [ ]
    2. Podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów są
    obowiązani do prowadzenia ewidencji środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, zawierającej, z zastrzeżeniem ust. 3, co najmniej:
    1) liczbę porządkową,
    2) datę nabycia,
    3) datę przyjęcia do używania,
    4) określenie dokumentu stwierdzającego nabycie,
    5) określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,
    6) symbol Klasyfikacji Środków Trwałych,
    7) wartość początkową,
    8) stawkę amortyzacyjną,
    9) kwotę odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za
    okres dokonywania tych odpisów, w tym także, gdy składnik majątku był
    kiedykolwiek wprowadzony do ewidencji (wykazu), a następnie z niej
    wykreślony i ponownie wprowadzony,
    10) zaktualizowaną wartość początkową,
    11) zaktualizowaną kwotę odpisów amortyzacyjnych,
    12) wartość ulepszenia zwiększającą wartość początkową,
    13) datę likwidacji oraz jej przyczynę albo datę zbycia.

    pozdrawiam
    Ryszard


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1