eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwprowadzanie środków trwałych › Re: wprowadzanie środków trwałych
  • Data: 2003-10-17 08:52:27
    Temat: Re: wprowadzanie środków trwałych
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2003-10-17 09:15, Użytkownik Jureq napisał:
    > Jeśli masz fakturę zakupu, to bierzesz cenę brutto(!) z tej faktury.
    > Jeśli nie masz, to jeśli nic się ostatnio nie zmieniło to wyceniasz
    > według cen podobnego komputera z grudmnia ubiegłego roku z
    > uwzględnieniem stopnia zużycia. Ja osobiście na wszelki wypadek pisałem
    > "Protokół w własny wyceny komputera" do którego podpiąłem cenniki kilku
    > firm wycięte z czasopism.
    Czy taki protokół wystarczy do wprowadzenia w EŚT, czy do protokołu
    dodaję jeszcze druk OT?

    >>Czy w wycenie muszę podawać stopień zużycia urządzenia, albo
    >>przewidywany czas dalszej eksploatacji i jak to określić?
    > Stopień zużycia - ja osobiście określiłem jako 20% rocznie
    Jeśli komputer był składany z części kupowanych na przełomie powiedzmy
    pięciu lat, to jak określić jego zużycie?

    >>Jak to potem wprowadzić w KPiR? Jeśli mam kilka takich urządzeń, to
    >>zsumować je i wpisać w jednej pozycji jako "amortyzacja środków
    >>trwałych"? Co wtedy wpisać w rubrykę 3 (dowód księgowy)?
    > Szkoły są różne.
    > 1. Przy amortyzacji jednorazowej ja wpisuję osobno każdy środek. W
    > rubryce 3: "EŚT poz nn" i opis "amortyzacja jednorazowa komputera"
    > 2. Przy amortyzacji miesięcznej po prostu "EŚT" i suma wartości
    > Niektórzy robią dowody wewnętrzne, ale chyba niepotrzebnie.
    No to rezygnuję z dowodów wewnętrznych - dzięki ;-)

    >>A może wpisać oddzielnie każde urządzenie z opisem zdarzenia np.
    >>"amortyzacja komputera", "amortyzacja drukarki" i wtedy dowodami
    >>księgowymi są dowody wewnętrzne z wyceną danego urządzenia?
    > Uwaga: typowa (nie sieciowa, bez ksera) drukarka, komputer i monitor to
    > jeden środek trwały - nazwij go "zestaw komputerowy'
    Tak, tak już do tego doszedłem - dzięki

    > Jak napisałem wyżej skaner nie jest samodzielnym urządzeniem i nie
    > można go amortyzować osobno. Jeśli chodzi o zaciskarkę, to jeśli
    > naprawdę chcesz ją wpisywać do EŚT to być może należy do tej samej
    > grupy co młotek. Jeśli kupiłeś ją w trakcie DG to raczej wpisz do
    > wyposażenia, lub bezpośrednio w koszty bo to mniej niż 1000 zł, a jeśli
    > kupiłeś wcześniej to daj se spokój - nie warto sie bawić.
    Dzięki za wyjaśnienia


    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1