  • 51. Data: 2014-03-20 12:04:15
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: masti <g...@t...hell>

    parę lat temu tez tak mówiłeś :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2014-03-20 12:05:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    17.4% 23% :)

  • 53. Data: 2014-03-20 12:18:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A potrafisz wskazać koniecznego do życia urzędnika?

    Do życia? Ale żyć to można na nawet i na bezludnej wyspie, wpierdalając
    kokoski i srając pod drzewem. Słabe kryterium.

    Urzędnicy są potrzebni do zapewnienia działania organizacyjnej
    struktury jaką jest państwo. Można się zastanawiać i próbować optymalizować
    ich ilość i wyszkolenie, ale optimum się nie osiągnie, bo go nie ma
    (tak jak nie istnieje idealnie optymalny program).

    Porównywanie się "toczka w toczkę" z innymi krajami też nie do końca ma sens,
    bo czasem istnieją różne uwarunkowania lokalne. Można się też wzorować,
    co np. Polska czyni i próbuje się wzorować na wielu aspektach stosując
    wzorce z krajów zachodnich do których dążymy.

    > Której korporacji płacisz bo musisz, a nie, bo chcesz skorzystać z jej
    > produktu?

    Elektrowni, gazowni, wodociągi, kanalizacja, komunikacja (indywidualna
    jak i zbiorowa) oraz medycyna, a ostatnio i telekomunikacja. Którejkolwiek
    firmy byś w tym zakresie nie wybrał będziesz płacić kupę siana za to, że
    jej management i pracownicy są ludźmi i przewalają kupę siana w sposób
    nieoptymalny.

    Wyboru niektórych firm jesteś pozbawiony (dostawca prądu, gazu, wod-kan), chyba
    że zmienisz miejsce zamieszkania, co jest analogiczne do sytuacji z państwem.
    Z usług państwowych instytucji finansowanych z budżetu korzystasz w ten sam
    sposób, z racji miejsca w którym żyjesz i posiadasz centrum interesów
    życiowych.

    > W przeciwieństwie do podatków, nikt na siłę tych pieniędzy z Twojej kieszeni
    > nie wyciąga.

    Ale USA, Niemcy, Ukraina, czy Argentyna też ode mnie nie wyciągają pieniędzy.
    Więc o co chodzi? Żyję w Polsce, korzystam z usług oferowanych i świadczonych
    przez państwo więc płacę. Duh.

    Organizacja jaką jest państwo prowadzona jest przez ludzi.
    Ludzie popełniają błędy, ale w ogólności są potrzebni.
    Państwo jako struktura jest też bardziej efektywna niż życie plemienne
    i koczownicze. Jest też badziej efektywna niż zabawa w Piętaszka.
    Zapewnia też sporo benefitów które dla tychże plemion są niedostępne.

    Argument początkowy był taki, że państwo jest mniej efektywne niż biznes.
    Może jest, może nie. Można stosować różne porównania i dowodzić różne rzeczy,
    bo wiadomo że przy tak dużej strukturze znajdzie się słabe punkty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2014-03-20 12:22:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Nie zapominaj, że żyjemy za pożyczone pieniądze.
    > Przy okazji mógłbyś określić, jak się mierzy poziom życia?

    To są pojęcia z zakresu ekonomii.
    Podstawowym jest chociażby PKB, ale są też inne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2014-03-20 12:24:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Skok jakosci jest dzieki prywatnym przedsiebiorcom, ktorzy wypracowali
    > zyski i zaplacili podatki.

    Masz strasznie ograniczoną, binarną wizję świata.
    Niech zgadnę, marzy Ci się dziki, nieskrępowany niczym kapitalizm?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2014-03-20 12:28:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > i dostaje KONKRETNY:
    > - lek
    > - usluge
    > - usluge
    > - media
    > - towar
    > - usluge

    No i? Nic to nie zmienia w kwestii meritum argumentu, czyli
    nieefektywności dużych struktur biznesowych.

    Państwo też możesz zmienić, przeprowadź się.

    > i moge wybrac, czy chce, czy nie chce.
    >
    > i moge wybrac gdzie i za ile kupic.
    >
    > i tak samo - dzieki UE - moge nie placic podatkow w kraju, ktory uwazam,
    > ze mnie okrada.

    Ale z polskich dróg korzystasz, c'nie?

    Face it:
    Jeśli nie płacisz podatków, to *TY* okradasz innych obywateli państwa
    w którym mieszkasz. Ale oczywiście łatwiej jest obrócić kota ogonem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 57. Data: 2014-03-20 12:31:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > a jakie to ma znaczenie czy wszystkie?
    > jeszcze pare lat i sie wszystkie wyniosa.

    Takie ruchy interesują tylko słabych cwaniaczków, którzy nie potrafią
    z innymi konkurować na identycznych warunkach, więc muszą szukać "oszczędności"
    w kombinowaniu. Firma w UK to pierwsze, potem pensja pod stołem, praca bez umowy
    itd. Jakbyś był dobry i konkurencyjny, to zajmowałbyś się świadczeniem
    usług oraz pracą, a nie narzekaniem że nie możesz się z niej utrzymać.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2014-03-20 12:46:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Do życia? Ale żyć to można na nawet i na bezludnej wyspie, wpierdalając
    > kokoski i srając pod drzewem. Słabe kryterium.

    I serio nie potrzeba ustaw w tym celu pisać?

    > Urzędnicy są potrzebni do zapewnienia działania organizacyjnej
    > struktury jaką jest państwo.

    Ja Ciebie nie o to pytam.
    Pytam, do czego są konieczni.
    Czego nie byłbys w stanie zrobić, gdyby nie było nad Tobą urzędnika.

> [...]
    > firmy byś w tym zakresie nie wybrał będziesz płacić kupę siana za to, że
    > jej management i pracownicy są ludźmi i przewalają kupę siana w sposób

    Ale płacisz im za prąd gaz, wodę, przejazd. Których używasz.
    Za medycynę placisz w podatkach, a jak chcesz "użyć", to masz dwa wyjścia -
    stracić zdrowie/życie w kolejce albo zapłacić drugi raz.

    > Argument początkowy był taki, że państwo jest mniej efektywne niż biznes.

    Bo jest. Ba, nawet współprowadzi niektóre biznesy, taki LOT np, czy PKP...

    J.

    www.kontestacja.com

  • 59. Data: 2014-03-20 14:15:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I serio nie potrzeba ustaw w tym celu pisać?

    Ale o co pytasz? Świat zwierząt do którego chyba aspirujesz, faktycznie
    potrafi się obyć bez ustaw (co nie znaczy że bez reguł). Kwestia wielkości
    społeczności oraz jej inteligencji.

    Mamy równać w dół, bo nie umiesz docenić zalet współczesnej cywilizacji?

    > Ja Ciebie nie o to pytam.
    > Pytam, do czego są konieczni.
    > Czego nie byłbys w stanie zrobić, gdyby nie było nad Tobą urzędnika.

    No pracować i zarabiać tak jak pracuję nie byłbym w stanie na pewno,
    bo moja praca (IT) jest przydatna w cywilizowanym kraju, a nie na bezludnej
    wyspie.

    W każdej cokolwiek większej strukturze pojawia się "urzędnik".
    Zacznij od najbliższego otoczenia - wspólnota mieszkaniowa ma zarządcę.
    Podobnie spółdzielnia. Wszędzie gdzie liczy się coś więcej niż "ja i moje",
    są potrzebne struktury standaryzujące i ustalające reguły.

    > Ale płacisz im za prąd gaz, wodę, przejazd. Których używasz.
    > Za medycynę placisz w podatkach, a jak chcesz "użyć", to masz dwa wyjścia -

    Z usług państwa też korzystasz, więc o co Ci chodzi?

    > stracić zdrowie/życie w kolejce albo zapłacić drugi raz.

    I też odczekać swoje w kolejce.
    Ale pisałem tu konkretnie o lekach.

    > Bo jest. Ba, nawet współprowadzi niektóre biznesy, taki LOT np, czy PKP...

    Zależy jak patrzeć na efektywność.
    Jak się patrzy tylko na zysk, to pewnie tak.

    Ale dzięki temu masz komunikację dojeźdzającą też do mniej zaludnionych
    krajów, gdzie Twój Ukochany Biznes powiedziałby "Figa". Masz też szkoły
    w mniej zaludnionych obszarach wiejskich, dzięki czemu dzieci nie muszą
    dojeźdzać 50km do najbliższego miasta. Twój kochany biznes by to zwyczajnie
    olał po prostu. Tak samo jak olałby leczenie gościa chorego na raka,
    o ile ten nie ma milionów w kieszeni.

    Państwo może sobie radzić lepiej lub gorzej, ale w takim przypadku bardziej
    działa jako element wyrównujący szanse, niż biznes.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2014-03-20 14:27:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.03.2014 12:28, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > nieefektywności dużych struktur biznesowych.
    >
    > Państwo też możesz zmienić, przeprowadź się.

    Porada z takich jakie maja polscy medycy - boli noga - amputowac.

    Niedawno bylo w mediach - mlody czlowiek, chora noga, polscy chca
    amputowac, pojechal do niemiec na leczenie, wyleczyli.

    NFZ nie chce zwrocic za zabieg, proces sadowy

    Bo wedle polskich urzednikow lepiej miec kaleke niezdolnego do pracy i
    placic mu rente niz zdolnego do pracy czlowieka, co bedzie dalej placil
    podatki.

    > Ale z polskich dróg korzystasz, c'nie?

    Z tych dziurawych? Tak. I co?

    > Face it:
    > Jeśli nie płacisz podatków, to *TY* okradasz innych obywateli państwa
    > w którym mieszkasz. Ale oczywiście łatwiej jest obrócić kota ogonem.

    sa dwie opcje

    byc okradanym

    lub nie dac sie okradac

    za ktora jestes?

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l