    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    <5328b21c$0$2365$65785112@news.neostrada.pl> <lgahqu$a9q$1@dont-email.me>
    <5328d082$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <lgchfe$d36$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgcmvn$n7l$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lge61g$65g$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lge8cn$8nm$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <532ac746$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <532ad508$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 20 Mar 2014 14:15:59 +0100

    On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I serio nie potrzeba ustaw w tym celu pisać?

    Ale o co pytasz? Świat zwierząt do którego chyba aspirujesz, faktycznie
    potrafi się obyć bez ustaw (co nie znaczy że bez reguł). Kwestia wielkości
    społeczności oraz jej inteligencji.

    Mamy równać w dół, bo nie umiesz docenić zalet współczesnej cywilizacji?

    > Ja Ciebie nie o to pytam.
    > Pytam, do czego są konieczni.
    > Czego nie byłbys w stanie zrobić, gdyby nie było nad Tobą urzędnika.

    No pracować i zarabiać tak jak pracuję nie byłbym w stanie na pewno,
    bo moja praca (IT) jest przydatna w cywilizowanym kraju, a nie na bezludnej
    wyspie.

    W każdej cokolwiek większej strukturze pojawia się "urzędnik".
    Zacznij od najbliższego otoczenia - wspólnota mieszkaniowa ma zarządcę.
    Podobnie spółdzielnia. Wszędzie gdzie liczy się coś więcej niż "ja i moje",
    są potrzebne struktury standaryzujące i ustalające reguły.

    > Ale płacisz im za prąd gaz, wodę, przejazd. Których używasz.
    > Za medycynę placisz w podatkach, a jak chcesz "użyć", to masz dwa wyjścia -

    Z usług państwa też korzystasz, więc o co Ci chodzi?

    > stracić zdrowie/życie w kolejce albo zapłacić drugi raz.

    I też odczekać swoje w kolejce.
    Ale pisałem tu konkretnie o lekach.

    > Bo jest. Ba, nawet współprowadzi niektóre biznesy, taki LOT np, czy PKP...

    Zależy jak patrzeć na efektywność.
    Jak się patrzy tylko na zysk, to pewnie tak.

    Ale dzięki temu masz komunikację dojeźdzającą też do mniej zaludnionych
    krajów, gdzie Twój Ukochany Biznes powiedziałby "Figa". Masz też szkoły
    w mniej zaludnionych obszarach wiejskich, dzięki czemu dzieci nie muszą
    dojeźdzać 50km do najbliższego miasta. Twój kochany biznes by to zwyczajnie
    olał po prostu. Tak samo jak olałby leczenie gościa chorego na raka,
    o ile ten nie ma milionów w kieszeni.

    Państwo może sobie radzić lepiej lub gorzej, ale w takim przypadku bardziej
    działa jako element wyrównujący szanse, niż biznes.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl