  • 211. Data: 2014-03-21 08:58:35
    Temat: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ale też i więcej obowiązków i zadań (choćby tych związanych z unią).
    > Nie wiem też jak u Ciebie, ale jak dla mnie, w kontaktach które miałem
    > w ostatnich latach, zarówno szybkość, sprawność, fachowość i życzliwość
    > ulegała znacznej poprawie.

    A to ciekawe. Mnie się wydaje, że jest odwrotnie i wiecznie stykam się z
    niekompetencją
    czy też widzę braki organizacyjne porównując to z tym z czym zetknąłem
    się np w Niemczech.
    (a nawet nie wiem czy mają wiecej czy mniej urzędników na mieszkańca)

    I dlatego lepiej bym się czuł gdyby urzędników było mniej.
    Gdyby do obsługi nowych zadań umieć tak zorganizować pracę, żeby
    istniejącymi zasobami to zrealizować, a nie dla każdego problemu
    wnioskować o nowe etaty, to efekt byłby ten sam, a ludzi mniej.
    Gdyby (fikcja totalna) wprowadzić taki zapis, że każdy urząd ma co roku
    redukować swój budżet o 3%, to po kilku latach nikt by nie zauważył, że
    wszystko się kręci jak teraz, ale
    po 10 latach przybyło nam bezrobotnych 30% tej masy urzędniczej.
    I to jest problem - co z tym zrobić.

  • 212. Data: 2014-03-21 09:02:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > On 2014-03-20, hikikomorisan<h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tego też specjalnie nie widac. Jak pisałem, "ucieka"
    > jakiś drobny procent cwaniaczków i tyle. Większych szkód
    > to w sumie nie robi, bo taka optymalizacja opłaca się
    > przy dość niewielkich dochodach.

    Nie zawsze chodzi o podatki (podawałem już przykład znajomego - mieszkał
    w Irlandii, tam miał firmę, tęsknił za krajem, tu wrócił przeniósł firmę
    i po kilku latach użerania się z Polskimi urzędnikami, myśli aby firma
    znowu była zarejestrowana w Irlandii, bo tam jest łatwiej i nie chodzi
    tu tylko o podatki - bo te po prostu wrzuca się w cenę końcową, ale o
    czas i nieprzewidywalność, bo 2 urzedy inaczej interpretują ten sam przepis)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 213. Data: 2014-03-21 09:07:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > On 2014-03-20, hikikomorisan<h...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie politycy i urzędnicy. Wyborcy nie chcą oszczędności, które
    > miałyby się na nich jakkolwiek odbić. To przede wszystkim.

    Nie zgodziłbym się - ponad 6 lat temu wygrało PO z programem, który miał
    właśnie te oszczędności wprowadzić. Tylko, że ich nie wprowadziło, więc
    oszukało ludzi.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 214. Data: 2014-03-21 09:31:28
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 21.03.2014 08:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Skoro nie było butelek PET, to trudno by były w lasach...

    To dobrze czy źle?
    Bardzo chcesz mieć te butelki w lasach?

    > Polacy wtedy nie mieli żadnej większej fabryki...

    Stocznie, Cegielski, FSO i tysiące innych to były małe fabryki?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 215. Data: 2014-03-21 09:42:37
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 09:07, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Nie zgodziłbym się - ponad 6 lat temu wygrało PO z programem, który miał
    > właśnie te oszczędności wprowadzić. Tylko, że ich nie wprowadziło, więc
    > oszukało ludzi.

    dokladnie

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 216. Data: 2014-03-21 09:44:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 08:58, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Jedne uciekają do UK, inne w inny sposób optymalizują wysokość podatków.
    > To jest jedno z narzędzi. Gdyby nie było to problemem, nie byłoby
    > pomysłu rady od której dyskusja się zaczęła.

    a najgorsze jest to, ze urzednicy i politycy nie pracuja nad tym, jak
    polepszyc warunki dla przedsiebiorcow, tylko jak chwytac za morde
    wszystkich tych, ktorzy "radza sobie sami".

  • 217. Data: 2014-03-21 09:49:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-21 06:56, Wiesiaczek pisze:

    > Bardziej kładłbym nacisk na to, jakie dobra produkujesz, które są
    > niezbędne dla ludzi?
    > Bo zajmowanie się dzieleniem tego, co wyprodukowali inni powyżej pewnego
    > minimum jest zbędne lub szkodliwe.
    > A to jest chyba główną dziedziną obecnego biznesu, spójrz na
    > zapotrzebowanie na handlowców, pijarowców, reklamiarzy etc.
    > Oni z kolei potrzebują m.in. obsługi IT i tak się ten biznes kręci
    > niczego nie produkując oprócz bąków i dwutlenku węgla:)

    IT to nie tylko obsługa firm, oprogramowanie masz obecnie we wszystkim,
    od telewizora, po samochód, systemy automatycznego włączania oświetlenia
    itp....

    Kolega Wojciech pisze, że jest dobrze, bo na całe szczęście branża IT
    jest najmniej ograniczana bzdurnymi przepisami (na razie), nie musisz
    mieć licencji, akcyz, ukończonych żadnych kursów, by pracować w IT
    (chyba, że pracodawca wymaga, ale to jest zupełnie inna kwestia).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 218. Data: 2014-03-21 10:13:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-21 09:31, Wiesiaczek pisze:

    > To dobrze czy źle?
    > Bardzo chcesz mieć te butelki w lasach?

    A co za róznica mieć te butelki , czy tamte? Z wyrzucaniem śmieci do
    lasu nie radziła sobie ani tamta władza, ani obecna.

    > Stocznie, Cegielski, FSO i tysiące innych to były małe fabryki?

    Nie mieli ich Polacy, bo jakby mieli, to oni czerpaliby zyski i jadąc za
    granice stać by ich było na cos więcej niż jedną kolę....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 219. Data: 2014-03-21 10:25:50
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 09:49, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > mieć licencji, akcyz, ukończonych żadnych kursów, by pracować w IT
    > (chyba, że pracodawca wymaga, ale to jest zupełnie inna kwestia).

    Co racja to racja :)

    Ale jakby tak oprogramowanie oblozyc akcyzą?

    Albo wprowadzic powolenie na napisanie oprogramowania analogicznie jak
    pozwolenie na budowe domu. I wtedy potrzebna pieczatka i
    blogoslawienstwo przed przystapieniem do prac...

    ;)

  • 220. Data: 2014-03-21 10:29:30
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.03.2014 10:13, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > A co za róznica mieć te butelki , czy tamte? Z wyrzucaniem śmieci do
    > lasu nie radziła sobie ani tamta władza, ani obecna.

    Rozniaca taka, ze mamy wiecej przepisow dot. smieci jak i wiecej
    urzednikow zajmujacych sie smieciami - a tych ostatnich, smieci znaczy,
    w lasach nie ubywa.

    Najgorsze jest to, ze urzednik jest bezsilny moca ustawy. Jak napotyka
    na problem to go nie rozwiazuje - w sensie takim, ze jak przepis jest
    bzdurny, to urzednik postapi wedle bzdurnego przepisu.

    Jak przedsiebiorca napotyka jakas bzdure to ja poprawia, podejmujac taka
    lub inna decyzje biznesowa. Jak napotyka bzdurny przepis to szuka
    obejscia zgodnie lub niezgodnie z prawem. Aby zrealizowac okreslony cel.