    From: "Michał" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: paragon faktura
    Date: Sat, 1 Oct 2005 06:10:42 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@82.177.161.140

    Proszę o poradę: Oddałem samochód do naprawy i kiedy przyszło do odbioru
    auta mechanik zarządał odemnie zapłaty za zakupione przez niego części i
    robociznę ,a ponieważ on nie jest Vatowcem to może mi wystawić tylko
    rachunek na robociznę na kwotę 1/4 tego co zapłaciłem(robocizna mechanika)
    kiedy zarządałem faktury na części stwierdził że powinienem o tym powiedzieć
    kiedy zostawiałem samochód ponadto powiedział że sklep(znajomy mechanika)
    nie może teraz wystawić mi faktury na zakupione przez niego części ponieważ
    zakupił te części na paragon i nie można w związku z tym wystawić faktury.
    Zaproponował inne rozwiązanie że sklep wystawi mi fakturę na inny towar.
    Moje pytanie czy jeśli sklep wystawił paragon to może po kilku dniach w tym
    przypadku do 5 dni wystawić fakturę. Chcę otrzymać tę fakturę ponieważ chcę
    wiedzieć czy faktycznie tyle kosztowały części (mechanik twierdzi że
    oryginalne dlatego dość drogie ale nie potrafi przedstawić klientowi żadnego
    dowodu zakupu). Jak powinien postąpić mechanik kupując części i obciążając
    później klienta? Czy nie powinien wystawić rachunku na całość kwoty którą
    klient płaci?Wydaje mi się że sposób postępowania mechanika jest
    nieprawidłowy i podejrzewam że jest w zmowie ze sprzedawcą części. Na czym
    mechanik i sprzedawca robi przekręt czy tylko na tym że być może wcisnął mi
    części dużo tańsze od oryginalnych(myślę że mam prawo mieć takie
    przypuszczenia skoro mechanik nie potrafi przedstawić żadnego dowodu zakupu
    tych części) i nie chce wystawić faktury czy również na rozliczeniach z
    fiskusem. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    pzdr.
    Michał