  • Data: 2005-10-01 13:50:36
    Temat: Re: paragon faktura
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz teraz dwa wyjścia - położyć uszy po sobie i przyjąć to, co
    > mechanik Ci daje albo podkablować go w skarbówce. Jest oczywiste, że
    > facet kręci.

    Jeśli zdecyduje się go podkablować to czy takie dowody jak(to co dostałem od
    niego) wystarczą żeby skarbówka się tym zainteresowała?
    1. faktura wystawiona przez sklep na mnie na części które nie były użyte do
    naprawy mojego auta i nie są przeznaczone nawet do typu auta który ja
    posiadam (podałem dane mechanikowi i on załatwił taką fakturę)
    2.rachunek mechanika na robociznę
    3.kartka na której sprzedający podaje cenę użytych do naprawy części wraz z
    jego podpisem i pieczęcią sklepu
    Jak złożyć taką skargę i do kogo skierować?

    > Ale musisz pamiętać o tym, że jak go podkablujesz, to już będziesz
    > musiał omijać jego warsztat szerokim łukiem...

    Teraz już sam wiem że będę musiał omijać ten warsztat nawet jak go nie
    podkabluje.

    > A na przyszłość masz nauczkę, żeby nie korzystać z usług
    > przysłowiowego pana Kazia z warsztatem w stodole

    Jakbym miał do ASO kilka kilometrów to pewnie też bym korzystał z ich usług
    ale niestety mam do najbliższego kilkadziesiąt kilometrów i niezdecydowałem
    się na naprawę drobiazgu (tak mi się wydawało - "jednak bez konsultacji ze
    mną facet wymienił więcej części niż miał i postawił mnie przed faktem
    dokonanym w dodatku bez przedstawienia dokumentów zakupu wymienionych
    części").

    >i że nie wszystko, co
    > się wydaje tanie, jest takie w rzeczywistości. Osobiście wolę
    > naprawiać samochód w ASO - nie dość, że dostaję fakturę, to jeszcze na
    > wykonane i _wyszczególnione_ w fakturze czynności mam gwarancję (nie
    > raz z niej korzystałem!).

    Tutaj nie chodzi o tanie czy drogie bo nie o to pytam i gdzie mam naprawiać
    auto czy u Kazia czy ASO tylko o to jak powinien rozliczyć się ze mną
    mechanik w takiej sytuacji kiedy kupuje części i wymienia je w samochodzie.
    Mechanik twierdzi, że zostawiając samochód do naprawy powinienem od razu
    poinformować go że życzę sobie fakturę na zakupione części, a że tego nie
    zrobiłem to jej nie dostanę i mogę dostać inną bo moje części poszły na
    paragon i nie mogą tego cofnąć w systemie.

    pzdr.
    Michał