  • Data: 2005-10-04 09:18:48
    Temat: Re: paragon faktura
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał wrote:

    > Proszę o poradę: Oddałem samochód do naprawy i kiedy przyszło do
    > odbioru auta mechanik zarządał odemnie zapłaty za zakupione przez
    > niego części i robociznę ,a ponieważ on nie jest Vatowcem to może mi
    > wystawić tylko rachunek na robociznę na kwotę 1/4 tego co
    > zapłaciłem(robocizna mechanika) kiedy zarządałem faktury na części
    > stwierdził że powinienem o tym powiedzieć

    On ci naprawdę nie ma prawa wystawić faktury (bo nie jest VAT-owcem).
    Powinien ci wystawić zwykły rachunek na całość usługi z wliczonymi
    częściami.

    > kiedy zostawiałem samochód ponadto powiedział że sklep(znajomy
    > mechanika) nie może teraz wystawić mi faktury na zakupione przez niego
    > części ponieważ zakupił te części na paragon i nie można w związku z
    > tym wystawić faktury. Zaproponował inne rozwiązanie że sklep wystawi
    > mi fakturę na inny towar. Moje pytanie czy jeśli sklep wystawił
    > paragon to może po kilku dniach w tym

    Jeśli ma ten paragon i jest to paragon fiskalny to niech sklep na
    podstwie tego paragonu wystawi fakturę. Faktura powinna być wystawiona
    na mechanika. Ale można byłoby także przyjąć fikcję, że to ty kupowałeś
    części i usługa była wykonana z części dostarczonych przez ciebie i
    faktura będzie na ciebie. Tylko wtedy będziesz miał problem w razie
    reklamacji usługi - mechanik stwierdzi, że części były złe, sklep, że
    zły montaż.

    > przypadku do 5 dni wystawić fakturę. Chcę otrzymać tę fakturę
    > ponieważ chcę wiedzieć czy faktycznie tyle kosztowały części (mechanik
    > twierdzi że oryginalne dlatego dość drogie ale nie potrafi przedstawić
    > klientowi żadnego dowodu zakupu). Jak powinien postąpić mechanik
    > kupując części i obciążając później klienta? Czy nie powinien wystawić
    > rachunku na całość kwoty którą klient płaci?Wydaje mi się że sposób
    > postępowania mechanika jest nieprawidłowy i podejrzewam że jest w
    > zmowie ze sprzedawcą części. Na czym mechanik i sprzedawca robi

    Mechanik powinien wystawić rachunek na całość usługi bez rozbicia na
    części i robociznę. Nie ma żadnego obowiązku spowiadać się przed tobą z
    tego po ile kupuje części.

    > przekręt czy tylko na tym że być może wcisnął mi części dużo tańsze od
    > oryginalnych(myślę że mam prawo mieć takie przypuszczenia skoro
    > mechanik nie potrafi przedstawić żadnego dowodu zakupu tych części) i

    Jak pisałem: nic ci do tego po ile on kupuje części.

    > nie chce wystawić faktury czy również na rozliczeniach z fiskusem. Z
    > góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    On oszukuje fiskusa - ukrywa część dochodu.