  • Data: 2005-10-18 14:10:02
    Temat: moment potrącenia kosztów
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid> szukaj wiadomości tego autora

    witam serdecznie

    czy przy kpir zdaniem grupowiczów można księgować dokumenty w metodzie
    memoriałowej w następujący sposób:

    Usługa podwykonawcza została wykonana we wrześniu 2005, wtedy też została
    zafakturowana.
    Natomiast jest to jedna składowa część mojej usługi, a więc ja po wykonaniu
    jeszcze kilku rzeczy wystawię fakturę sprzedaży dopiero w październiku. Czy
    zatem w ciągu roku mogę przyjąć zasadę, że koszty będę księgować w dacie
    wystawienia faktury zakupowej, a dopiero na przełomie roku zastanowić się,
    które koszty odnoszą się do danego roku i ewentualne różnice ująć w
    remanencie końcowym? W par. 29.1. Rozporządzenia w sprawie kpir jest mowa o
    tym, że przy działalności usługowej produkję niezakończoną wycenia się
    według kosztów wytworzenia, z tym że nie może to być wartość niższa od
    kosztów materiałów bezpośrednich zużytych do produkcji niezakończonej.
    Zgodnie z tym nawet właściwie na koniec roku chyba nie trzeba byłoby ujmować
    w remanencie wartości usług, choć przy memoriale ja bym to raczej zalecała.
    No a odpowiedni art. UPDOF w memoriale koszty mają się odnosić do danego
    roku podatkowego, nie mówi zaś nic o miesiącu itd....

    Czy ktoś ma wypracowany pogląd na tę sprawę? Ta kpir niby uproszczona, a
    niejasności w niej znacznie więcj niż przy pełnej księgowości....

    Pozdrawiam
    monika