  • Data: 2005-10-22 06:10:57
    Temat: Re: moment potrącenia kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Oct 2005, Kalina wrote:

    > A Pani z Izby
    > Skarbowej to wprost powiedziała, że nie ma po prostu mowy o niczym
    > innym i aby własnie ewentualną róznicę odnieść w remanencie !

    Hm...

    > Nawiasem mówiąc ja też miałam wcześniej taki przypadek (na przełomie roku)
    > i ujęłam właśnie w roku uzyskania przychodu, ale ..... nie jestem pewna, ze
    > zrobiłam dobrze :(

    > Dokładnie A co powiesz na zapis par. 29. 3 " Przy działalności usługowej i
    > budowlanej prosukcję niezakończoną wycenia się według kosztów wytworzenia, z
    > tym że nie może to byc wartość niższa od kosztów materiałów bezpośrednich
    > zużytych do produkcji niezakończonej"

    OK, czyli wartość *równa* mogłaby być...

    > A w par. 3 1 e czytamy: "produkcją
    > niezakończoną jest ......... a także wykonane roboty, usługi przed ich
    > ukończeniem"

    ...ale to są roboty wykonawcy... hm...

    > natomiast w par. 3. 4 jest definicja kosztu wytworzenia,

    ...którą możemy zgrabnie ominąć korzystając z faktu iż wspomniany 29.3
    nie odwołuje się do "kosztu wytworzenia" tylko do "wyceny" wg ww
    zasad :)

    > Wiesz, ja zaczęłam się zastanwiać, czy dobrze pojmuję w ogóle art. 22

    ...post my way już widziałem :)

    > pewna Pani z US powiedziała, że przy kpir nie mówi się o
    > współmierności kosztów i przychodów

    Bo o współmierności mowy nie ma: jak koszt poniesiony w roku
    X posłużył przychodowi roku X to IMO można go przywalić
    w KUP roku X bez kombinowania - nawet jeśli przyczynił
    się RÓWNIEŻ do uzyskania przychodu w roku X+1.

    > Taaaa..... tylko nie każdy US jest zgodny co do tego, co to są koszty
    > pośrednie. Np wczoraj właśnie Pani z warszawskiej Izby Skarbowej
    > powiedziała, że koszty telefonów czy energii należałoby podzielić na
    > przełomie roku jeśli księgujesz do 20-go a dokument masz z początku stycznia
    > !!!!!!

    Wyrażam ostrożne stanowisko że pani mogła mieć na myśli pewien
    inny problem występujacy przy fakturach telekomunikacyjnych, nie
    mający jasnego rozstrzygnięcia i do którego mi kontrola się
    "zdroworozsądkowo" nie przyczepiła :)
    Otóż często mówimy "faktura" a myślimy "koszt".
    JEDEN koszt.
    A na jednej f-rze często jest kilka różnych kosztów i np. takie
    opisy jak "poz 1,3 - towar handlowy, poz 2,4 - do użytku wewnętrznego
    koszt" miewam i jest to zrozumiałe, prawda ?
    Czyli pozycje faktury mogą stanowić kilka OSOBNYCH kosztów.
    No i 'kfiatek' jest taki że na jednej fakturze np. z telekomunikacji
    jest rozliczenie opłat za rozmowy za miesiąc POPRZEDNI oraz
    abonament za miesiąc BIEŻĄCY... dwa różne koszty...

    Jeśli "pani z US" miała na myśli dzielenie kosztów wyliczonych
    "od 15 do 15" to IMO nie ma racji.
    Ale trzeba przyznać że byłoby to dziwne - bo niemal wszyscy
    na przełomie roku wystawiają na f-rach okresów "środkowomięsięcznych"
    (czyli np. od 10. do 10. następnego miesiąca) dwie pozycje (w przykładzie
    od 10. do 31.XII i od 1.I do 10.I) - ze względu na WŁASNĄ wygodę.
    No a wtedy pewnej racji jej argumentowi nie sposób odmówić.

    IMHO przu KUP "telefon i prąd" przy przyjęciu zasady "w każdym roku
    tak samo" domaganie się wydzielania pozycji z abonamentem jest
    drobną przesadą, niemniej... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)