  • Data: 2005-10-21 11:06:20
    Temat: Re: moment potrącenia kosztów
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak miałem taki przypadek to zrobiłem inaczej: po prostu koszt ująłem
    > w "roku którego dotyczy przychód".

    Dzwoniłam w tej sprawie do 3-ech doradców podatkowych, ponadto do 4-ech
    różnych US ale przede wszystkim do Izby Skarbowej w Warszawie i wszyscy są
    godni co do tego, ze fv za usługi podwykonawcze księguje się w kpir
    bezwzględnie przy metodzie memoriałowej w dacie dokumentu. A Pani z Izby
    Skarbowej to wprost powiedziała, że nie ma po prostu mowy o niczym innym i
    aby własnie ewentualną róznicę odnieść w remanencie !
    Nawiasem mówiąc ja też miałam wcześniej taki przypadek (na przełomie roku) i
    ujęłam właśnie w roku uzyskania przychodu, ale ..... nie jestem pewna, ze
    zrobiłam dobrze :(

    Remanent usługi też mi jakoś nie
    > podchodzi :], co się ujmuje w remanencie zapisano w rozporządzeniu.

    Dokładnie A co powiesz na zapis par. 29. 3 " Przy działalności usługowej i
    budowlanej prosukcję niezakończoną wycenia się według kosztów wytworzenia, z
    tym że nie może to byc wartość niższa od kosztów materiałów bezpośrednich
    zużytych do produkcji niezakończonej" A w par. 3 1 e czytamy: "produkcją
    niezakończoną jest ......... a także wykonane roboty, usługi przed ich
    ukończeniem" , natomiast w par. 3. 4 jest definicja kosztu wytworzenia,
    zgodnie z którą są to wszelkie koszty związane bezpośrednio lub pośrednio
    między innymi z wykonaniem usług.... "

    > IMHO w razie:
    > - uznania że KUP zalicza się na podstawie uznania że "dotyczy roku"
    > - kiedy wyjdzie że załozenie co do KUP było nieprawidłowe bo przychód
    > pojawił się jednak dopiero w kolejnym roku
    > ...być może trzeba by rozważać korektę KUP.
    > Zeznaję ze to czysta dywagacja.

    Wiesz, ja zaczęłam się zastanwiać, czy dobrze pojmuję w ogóle art. 22 ust.5
    i 6 updof..... Bo jeśli wszyscy doradcy podatkwoi mi mówią, ze nawet na
    koniec roku przy memoriale nie mam obowiązku ujmować tych usług w spisie z
    natury, a pewna Pani z US powiedziała, że przy kpir nie mówi się o
    współmierności kosztów i przychodów, to doszłam do wniosku, że być może to
    jest tak:

    Jeśli w kpir nie ma mowy o współmierności kosztów i przychodów, nawet w
    odniesieniu do roku, a sformułowanie art. 22 ust. 5 updof mówiące o tym, że
    nalezy wyodrębnić koszty odnoszące się do danego roku oznacza po prostu, że
    mają to być np. koszty usług wykonanych dla mnie w tym roku , a nie koszty
    które odnoszą się do MOICH przychodów z tego roku. Bo może to chodzi o to,
    ze w ogóle z tego tytułu powstał przychód (ale niekoniecznie u mnie, tylko u
    dostawcy np).
    Bo może my tu trochę mylimy pojęcia z pełną księgowością, gdzie jest mowa o
    współmierności kosztów i przychodów???????
    Ja powiem szczerze mam zamęt w głowie z tego tytułu !!!!!

    > Zakładając memoriał i próbując opisać co to znaczy "odnoszą się"
    > (dokładniej w ustawie jest: "dotyczą") mamy opis ustawodawcy
    > użyty w tymże zapisie: "dotyczące przychodów roku podatkowego".
    > Skoro był wyrok NSA nt. kosztów ogólnych - to wiemy że dzielić
    > takich KUP "między lata" nie trzeba (i całe szczęście).

    Taaaa..... tylko nie każdy US jest zgodny co do tego, co to są koszty
    pośrednie. Np wczoraj właśnie Pani z warszawskiej Izby Skarbowej
    powiedziała, że koszty telefonów czy energii należałoby podzielić na
    przełomie roku jeśli księgujesz do 20-go a dokument masz z początku stycznia
    !!!!!!

    Ja oczywiście także !!!!