  • 1. Data: 2009-10-25 23:24:03
    Temat: Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby
    Od: "Createmodeon" <j...@g...pl>

    Witam,
    prowadze dzialalnosc, sprzedaz w sklepie internetowym. Znajomi poprosili
    mnie abym zarejestrowal sie w pewnej hurtowni i kupowal tam pokarm dla
    zwierzat dla nich. Dostep tam maja tylko firmy, cos na zasadzie karty macro.

    Czy da sie to zrobic legalnie? tzn. nie mam w regon zgloszonego handlu karma
    zwierzeca. Chcialbym to kupic i zuzyc na wlasne potrzeby, bez wpisywania w
    kpir i rozliczania vat. Ale rozumiem, ze hurtownia wystawi mi fakture.

    Moze ktos podsunie mi metode jak to najlepiej rozegrac.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-10-26 07:55:16
    Temat: Re: Zakup na firme i zuzycie na wlasne potrzeby
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Createmodeon" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakture.
    >
    > Moze ktos podsunie mi metode jak to najlepiej rozegrac.

    po prostu idz i kup sobie normalnie - wez fakture na firme jak zwykle ale
    jej nie wrzycaj w KUP chyba ze wciagniesz psa na wyposazenie firmy;) (co
    poniekad takie glupie nie jest).
    przyklad:
    Ja gdy biore materialy budowlane w leroy merlin a nie sa zwiazane z firma
    biore normalnie fakture na firme (mam jeden nip - os fiz dzial gosp) tylko
    nie wrzucam w koszty ani towary.
    Jak biore cos do firmy to ta faktura idie do kwitow. jak nie to trzymam w
    domu (bo potrzebne do zwrotow towarow, moich wyliczen iiiiiteeeeepeeee).

  • 3. Data: 2009-10-26 09:14:11
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 26 Paź, 08:55, "Michał Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > domu (bo potrzebne do zwrotow towarow, moich wyliczen iiiiiteeeeepeeee).

    tak tez myslalem, ale naszla mnie mysl, ze podczas jakiejs kontroli
    krzyzowej, US zarzuci mi ze kupilem cos i rozprowadzilem na czarno..

    zlotawy

  • 4. Data: 2009-10-26 10:55:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotawy" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >tak tez myslalem, ale naszla mnie mysl, ze podczas jakiejs kontroli
    >krzyzowej, US zarzuci mi ze kupilem cos i rozprowadzilem na czarno..

    IMHO jezeli to, co bys kupil, kupujesz zazwyczaj jako towar handlowy, to
    najlepiej chyba normalnie zaksiegowac, a potem wyciągnąć faktura wewnetrzna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-10-26 18:51:45
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > IMHO jezeli to, co bys kupil, kupujesz zazwyczaj jako towar handlowy, to
    > najlepiej chyba normalnie zaksiegowac, a potem wyciągnąć faktura
    > wewnetrzna.

    dokladnie

    jesli handlujesz komputerami i akcesoriami do nich to jesli kupisz garnitur
    to us cie nie posadzi o zakup w celu odsprzedazy. Co innego jak bedziesz
    kupowal po 10 garniturów tygodniowo:)
    Graty komputerowe zawsze wciagaj na kup lub towar handlowy.

  • 6. Data: 2009-10-27 08:30:47
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > IMHO jezeli to, co bys kupil, kupujesz zazwyczaj jako towar handlowy,
    > to najlepiej chyba normalnie zaksiegowac, a potem wyciągnąć faktura
    > wewnetrzna.
    po cenie minimum rynkowej, więc przemyśl jeszcze.

  • 7. Data: 2009-10-27 10:28:50
    Od: <s...@a...pl>

    > po cenie minimum rynkowej, więc przemyśl jeszcze.

    bo?

  • 8. Data: 2009-10-27 14:18:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Oct 2009, K.K. wrote:

    > po cenie minimum rynkowej, więc przemyśl jeszcze.

    Nie. Są przepisy szczegółówe, tak w VAT jak i dochodowym
    ("wyrzucenie z KUP" oraz naliczenie VAT w wysokości odliczenia).

    Akurat to jest jeden z niewielu przypadków, kiedy zmiana zapisu
    dot. "przeznaczona na własny użytek" zadziałała mocno na korzyść
    nieróżnicowania "kupienia do celów osobistych" oraz "wzięcia na
    cele osobiste z majątku nabytego do DG".
    Kiedyś (dość dawno) rzeczywiście tak było, że do VAT trzeba było
    doliczyć prowizję.

    W zamian, zamiast "podatnik może", wrzucili prowokującą (przy
    "przeznaczaniu" *używanych* rzeczy) wątpliwości formułkę
    o VAT "od wartości nabycia" czy jakos tak.

    pzdr, Gotfryd