  • 1. Data: 2009-10-25 18:03:59
    Temat: Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej. Nie jest ona dla mnie wymagana.
    Jest jednak pewne ALE.
    Do prowadzenia DG używałem aparatu (tylko 1 sztuka)fotograficznego, który
    teraz chciałbym sprzedać.
    Będzie to sprzedaż jednorazowa na fakturę VAT. Wartość tego aparatu to ok
    500 zł brutto.
    Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej? IMO to by
    było bez sensu.
    Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2
    szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-10-25 18:07:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-10-2009 o 19:03:59 JS <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ok 500 zł brutto.
    > Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej? IMO to

    Poprawka - to jest bez sensu :)

    > Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe
    > (2 szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

    No to możesz kupić kasę już teraz, będzie jak znalazł ;)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-25 18:26:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JS napisal:
    > Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej?

    Tak.

    > IMO to by było bez sensu.

    Dlaczego szukasz w tym sensu?

    > Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2
    > szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

    Najprosciej utylizuj. Na papierze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-25 18:31:27
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    JS pisze:
    > Będzie to sprzedaż jednorazowa na fakturę VAT. Wartość tego aparatu to

    ^^^^^

    Decydujące będzie, dla kogo ta faktura - jak nabywca kupuje do celów nie
    związanych z DG (i na fakturze są "prywatne" dane), faktura przed kasą
    nie ratuje :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2009-10-26 06:14:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Oct 2009, JS wrote:

> [...]
    > zł brutto.
    > Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej?

    Jak masz "pośrednika" z kasą rejestrującą, to oczywiscie nie.
    Rozumiem że pytasz o sprzedaż dla "konsumenta" (upraszczając oNPDGiRR)?

    > IMO to by było bez sensu.

    Przecież państwo wprowadziło "jedno okienko", to co się rzucasz
    o rzeczy podstawowe ;>
    (owszem, IMO brak zwolnienia sprzedaży ST i wyposażenia kwalifikującego
    się do "towarów VATowo używanych" *jest* niezrozumiały, co z tego).

    > Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2
    > szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

    Hasło potocznie określane słowem "komis" (umowa wcale nie musi być
    komisowa).

    pzdr, Gotfryd