eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna › Re: Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż jednego aparatu fotograficznego a kasa fiskalna
    Date: Mon, 26 Oct 2009 07:14:59 +0100

    On Sun, 25 Oct 2009, JS wrote:

    > Prowadzę DG i nie mam kasy fiskalnej. Nie jest ona dla mnie wymagana.
    > Jest jednak pewne ALE.
    > Do prowadzenia DG używałem aparatu (tylko 1 sztuka)fotograficznego, który
    > teraz chciałbym sprzedać.
    > Będzie to sprzedaż jednorazowa na fakturę VAT. Wartość tego aparatu to ok 500
    > zł brutto.
    > Czy w tej sytuacji wpadam w oboiązek posiadania kasy fiskalnej?

    Jak masz "pośrednika" z kasą rejestrującą, to oczywiscie nie.
    Rozumiem że pytasz o sprzedaż dla "konsumenta" (upraszczając oNPDGiRR)?

    > IMO to by było bez sensu.

    Przecież państwo wprowadziło "jedno okienko", to co się rzucasz
    o rzeczy podstawowe ;>
    (owszem, IMO brak zwolnienia sprzedaży ST i wyposażenia kwalifikującego
    się do "towarów VATowo używanych" *jest* niezrozumiały, co z tego).

    > Ponadto za kilka miesięcy będziemy pewnie wymieniać telefony komórkowe (2
    > szt.) i też pewnie będę chciał stare sprzedać.

    Hasło potocznie określane słowem "komis" (umowa wcale nie musi być
    komisowa).

    pzdr, Gotfryd