  • 1. Data: 2009-10-24 00:55:55
    Temat: Zniesienie współwłasności czy darowizna
    Od: Mieszkaniec <m...@o...pl>

    Witam,

    chciałbym się poradzić, jak załatwić pewna sprawę. Mam mianowicie 4
    działki budowlane, które posiadają jedna księgę wieczysta. Jestem wraz
    zona współwłaścicielem tych działek i chciałbym je podarować swojemu
    ojcu. Jak zrobić to w sposób pozwalający płacić jak najmniejszy
    podatek/opłaty?
    Myślałem sobie, iż zona podaruje mi te 50% swojej współwłasności i ja
    podaruje wówczas wszystko mojemu tacie. Ale czy tak można zrobić? Czy
    urząd skarbowy nie przyczepi się do tego, ze jest to czynność pozorna?
    W innym przypadku mógłbym wystąpić do sadu o zniesienie współwłasności
    nieruchomości (bądź zrobić to u notariusza) i wowczas podarowac mojemu
    tacie czesc tych nieruchomosci.
    Czy macie może jakiś pomysł, aby zrobić to jakoś inaczej, tak aby
    opłacało się to pod względem finansowym?

    Dziękuję bardzo za pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-24 02:39:40
    Temat: Re: Zniesienie współwłasności czy darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mieszkaniec wrote:
> [...]
    > tacie czesc tych nieruchomosci.
    > Czy macie może jakiś pomysł, aby zrobić to jakoś inaczej, tak aby
    > opłacało się to pod względem finansowym?

    zniesienie wspołwłasności w ten sposób, że ty dostajesz 100% a żona 0%.
    Wcale nie musi być 50:50.
    Potem ty darowiznę ojcu.

  • 3. Data: 2009-10-24 07:42:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>