    From: Mieszkaniec <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zniesienie współwłasności czy darowizna
    Date: Fri, 23 Oct 2009 17:55:55 -0700 (PDT)

    Witam,

    chciałbym się poradzić, jak załatwić pewna sprawę. Mam mianowicie 4
    działki budowlane, które posiadają jedna księgę wieczysta. Jestem wraz
    zona współwłaścicielem tych działek i chciałbym je podarować swojemu
    ojcu. Jak zrobić to w sposób pozwalający płacić jak najmniejszy
    podatek/opłaty?
    Myślałem sobie, iż zona podaruje mi te 50% swojej współwłasności i ja
    podaruje wówczas wszystko mojemu tacie. Ale czy tak można zrobić? Czy
    urząd skarbowy nie przyczepi się do tego, ze jest to czynność pozorna?
    W innym przypadku mógłbym wystąpić do sadu o zniesienie współwłasności
    nieruchomości (bądź zrobić to u notariusza) i wowczas podarowac mojemu
    tacie czesc tych nieruchomosci.
    Czy macie może jakiś pomysł, aby zrobić to jakoś inaczej, tak aby
    opłacało się to pod względem finansowym?

    Dziękuję bardzo za pomoc.