  • Data: 2006-08-29 21:12:43
    Temat: VAT - przypadki
    Od: w-w <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeśli np. w miesiącu styczniu otrzymałem fakturę VAT,
    to VAT naliczony na podstawie tej faktury mogę odliczyć w styczniu lub w
    lutym. A w marcu już nie?

    Inny przypadek - pytanie: Prowadzę sprzedaż, miesięcznie otrzymuję
    kilkanaście faktur VAT (z VATem naliczonym) no i sprzedaje (VAT
    należny). Działalność jest prowadzona od kilku miesięcy, i sprzedaż póki
    co wygląda zawsze w ten sposób, że co miesiąc VAT naliczony jest
    mniejszy od VATu należnego (mam prawo przenieść różnicę na kolejny
    miesiąc - różnica ta powiększy pulę VATu naliczonego). Czy wystarczy, że
    co miesiąc podsumuję VAT należny i VAT naliczony, i różnicę przeniosę na
    następny miesiac, czy też dla US (przypadek 1) ma znaczenie z jakich
    faktur "pochodzi" VAT naliczony (no np. faktura sprzed 6 miesięcy -
    dopiero teraz udaje się sprzedać cały towar zakupiony na tą fakturę),
    czy też muszę rozdzielić VATy naliczone na te, które mogę odpisać w
    następnym miesiącu i na te, których już nie mam (?) prawa odpisać od VAT
    u należnego?

    Pozdrawiam,
    Wiktor Wektor