  • Data: 2006-08-31 21:37:35
    Temat: Re: VAT - przypadki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 30 Aug 2006, w-w wrote:

    > Dzięki za info, teraz chyba rozumiem na czym polegał błąd mojego myślenia -
    > ale pozwole sobie jeszcze utwierdzić się w przekonaniu:
    > Otóż jest przepis, który pozwala np. na podstawie faktury sprzedaży przeze
    > mnie np. w tym miesiącu, odpisać VAT należny - w tym miesiącu
    > lub w następnym - nie mogę natomiast odpisać VATu należnego z tego miesiąca
    > za np. pół roku - dobrze myślę?

    Oddziel od siebie dwie operacje:
    - WYKAZANIE podatku do odliczenia (lub zwrotu).
    Tę czynność możesz wykonać tylko w miesiący otrzymania f-ry lub następnym
    - ODLICZENIA, które może być wykonane tylko jeśli jest od czego, bądź
    też ZWROTU podatku, który może mieć miejsce warunkowo (m.in. musi
    wystąpić *jakikolwiek* dochód opodatkowany)

    Faktyczne odliczenie lub zwrot może być opóźniowe wobec wykazania
    podatku, ale wykazanie nie może być opóźnione o więcej niż miesiąc
    od zdarzenia ponad "termin 25.".
    Niemniej to że "nie ma od czego odliczyć" nie powoduje żeby *wykazany*
    podatek miał przepaś. Przepadnie dopiero po 10 miesiącach braku
    czynności opodatkowanych.

    pzdr, Gotfryd