  • Data: 2003-10-23 10:22:22
    Temat: Umowa użyczenia części mieszkania a odpis podatkowy
    Od: "Waldek " <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Umowa użyczenia części mieszkania a odpis podatkowy - trochę skomplikowane,
    ale chodzxi o odpisanie wydatków poniesionych na remont. Dom należy do żony
    (mamy tylko ślub kościelny), sam mimo że tam mieszkam jestem zameldowany u
    rodzców i czy podpisując z żoną umowę o użyczeniu ( i czy muszę wpisać
    konkretnie np. jednego pokoju o powierzchni itd czy tylko pokuju czy
    wystarczy części mieszkania)mogę sobie odliczyć poniesione wydatki i jeszcze
    jedno - czy w związku ze zmianą ordynacji podatkowej mogę tylko w tym roku
    wydać kasę i odpisywać ją przez następne trzy lata, czy mogę w tym roku wydać
    część kasy do limitu a resztę w następnych latach...?
    Wiem że długie...
    i drugie.. żona jest także współwłaścicielką jednego z dwóch mieszkań (i
    jednocześnie połowy domu) aktualnie w trakcie remontu..czy na to mieszkanie
    (ew.połowę domu) mogłaby mi podpisać użyczenie i czy ja mógłbym odpisć sobie
    od podatku w końcu przeze mnie pooniesione koszty remontu?
    Waldek