  • Data: 2009-01-05 12:52:19
    Temat: Ulga odsetkowa
    Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W listopadzie 2006r. wziąłem kredyt w CHF na zakup mieszkania i
    garażu. Mieszkanie zostało oddane do użytku w maju 2008. Mieszkanie ma
    47 m2, wziąłem kredytu 216 tys. zł (90 tys CHF), z czego ok 190 tys.
    na mieszkanie, reszta na garaż. Niedawno dowiedziałem się, że jest coś
    takiego, jak ulga odsetkowa, i prawdopodobnie się na nią łapię. Od
    jednego z sąsiadów, który trochę zebrał już informacji na ten temat,
    dowiedziałem się kilku rzeczy, ale chciałbym je, byście pomogli mi je
    zweryfikować i uszczegółowić:

    1. Czy ma znaczenie, w jakiej walucie brałem kredyt?
    2. Sąsiad mówi mi, że mogę odliczyć jedynie odsetki na zakup
    mieszkania, czyli od całej spłacanej kwoty raty odsetkowej powinienem
    odjąć część na spłatę garażu i udziału w gruncie. Prawda to? Jak to
    dokładnie wyliczyć, procentowo?
    3. Czy skoro inwestycja została zakończona w 2008 roku, to najbliższy
    PIT będzie pierwszym, w którym mogę dokonać odliczenia odsetek? Czy w
    takim razie odliczam odliczam w nim odsetki zapłacone w 2008 roku, czy
    od początku historii kredytowej?
    4. Co muszę złożyć w Urzędzie Skarbowym, aby móc z tej ulgi skorzystać
    5. Jaki jest limit tej ulgi?

    Troszkę wertowałem w internecie, ale jest to troszkę zamotane :)

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc