  • Data: 2004-01-18 14:07:59
    Temat: Środek trwały
    Od: Kuba <k...@d...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Wiem, że ten temat już się niejednokrotnie przewijał, ale mimo to mam sporo
    wątpliwości (jako laik w tej dziedzinie).
    Chodzi mi o amortyzację środków trwałych na przykładzie komputera.

    Firma zajmuje się szeroko pojętymi usługami związanymi z komputerami m.in
    montażem i sprzedażą zesatawów komputerowych.

    Zmontowano komputer z części z magazynu. Przyjęto go na stan i zastosowano
    standardową amortyzację.
    Po kilku miesiącach wymieniono kartę graficzną. Stara karta kosztowała 300
    zł, a nowa (lepsza) 200 zł. Mimo, że w zasadzie środek trwały został
    ulepszony, to nastąpiło zmniejszenie jego wartości.
    - jak od tego momentu liczyć stawki amortyzacyjne?
    - co zrobić z wyjętą kartą? Czy można ją z powrotem przyjąć na stan
    magazynu? Jeżeli tak, to z jaką wartością początkową? Czy są tu jakieś
    kombinacje z VAT'em?
    - jeżeli włożymy kartę do innego komputera będącego w trakcie amortyzacji,
    to z jaką wartością? I jak dalej liczyć stawkę amortyzacyjną.

    Jeszcze jedno. Mamy komputer całkowicie zamortyzowany.
    - jaka jest procedura w przypadku sprzedaży dowolnej części z tego
    komputera? Chodzi mi o informację, w jaki sposób wrzucić ją na stan
    magazynowy.

    Pozdrawiam
    Kuba