  • Data: 2004-01-21 18:55:25
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: Kuba <k...@d...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    Zapomniałem wcześniej napisać. Jestem na KPiR.

    > Trzymając się wykładni SN - dopóki suma wydatków kwalifikująca
    > się na "ulepszenie" nie przekroczy 3500 zł to NIE WOLNO podnosić
    > wartości początkowej ŚT !
    > A co najmniej - nie ma powodu żeby tak robić.
    >
    > Secundo: remont to nie "ulepszenie". Karta jest "lepsza" ?
    > Ale jakby przyjąć twój tok rozumowania - to obok cytowanego przepisu
    > masz inny, o "odłączeniu".

    > "normalnie". Skoro nie zmieniałeś wartości początkowej...

    Czyli amortyzacja się nie zmienia, a karta którą dokupiłem wrzucam w koszty?

    > Czekaj. Ty jesteś na PK ? Czy na KPiR prowadzisz "urzędowy"
    > magazyn ??
    > Przyznam że do końca mądry nie jestem, czy sprzedaż wyposażenia
    > to powinna być "zwykła sprzedaż" czy "dochody inne" - chyba Maddy
    > kiedyś wykładała że "normalna sprzedaż".
    > Ale z tego nie wynika, że owa karta jest "towarem handlowym" !
    > Trzymasz ją na boku jako "element zamienny wyjęty z komputera"
    > i tyle ! Uda się sprzedać - to się uda. Ale to NIE BĘDZIE nowy
    > sprzęt, tylko używany, twój stary "składnik ŚT lub wyposażenia" !
    >
    > Wytłumacz co z tym magazynem, bo ja coraz mniej rozumiem: czy
> [...]

    KPiR. Może rzeczywiście coś pomyliłem. Ale może od początku. Kupuję części
    komputerowe, z których składam komputery. Teraz składam komputer dla swojej
    firmy i rejestruję go jako środek trwały. Części, które zużyłem na
    wytworzenie ST zdejmuję ze stanu magazynowego, czyli nie występują już np.
    przy remanencie na koniec roku. W pewnym momencie wyjmuję jakąś część ze ST
    (bo jakiś klient ją chce kupić) i sprzedaję. W papierach mam fakturę zakupu
    i dowód wewnętrzy o zdjęciu ze stanu danej części. Czyli formalnie ta część
    nie istnieje jako towar w mojej firmie. Żeby zaistaniała muszę ją przyjąć
    na stan z jakąś kwotą zakupu jakimś dokumentem (jeżeli wogóle coś takiego
    mogę zrobić?).
    Jeżeli w powyższym wywód trzyma się kupy to moje pytanie brzmi:
    Jaka ma być kwota przyjęcia towaru na stan? Żeby nie było wątpliwości, to
    pytam z punktu widzenia podatku dochodowego.

    Tak wogóle to wielkie dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Kuba.