  • Data: 2004-01-20 09:59:56
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Jan 2004, Kuba wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Wiem, że ten temat już się niejednokrotnie przewijał, ale mimo to mam sporo
    >+ wątpliwości (jako laik w tej dziedzinie).

    Jasne. Uzupełnić ilość przeczytanych postów z dziedniny "ŚT i
    amortyzacja" do 3000 :) oraz przeczytać kilka razy cały rozdział
    22 ustawy o PDoOF !
    [...]
    >+ Zmontowano komputer z części z magazynu. Przyjęto go na stan i zastosowano
    >+ standardową amortyzację.
    >+ Po kilku miesiącach wymieniono kartę graficzną. Stara karta kosztowała 300
    >+ zł, a nowa (lepsza) 200 zł. Mimo, że w zasadzie środek trwały został
    >+ ulepszony,

    Pytam po dobroci: a na jakiej to podstawie ??
    O ile wiem:
    ++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    [...] powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o
    wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których
    jednostkowa cena nabycia przekracza 3.500 zł.
    ----

    Trzymając się wykładni SN - dopóki suma wydatków kwalifikująca
    się na "ulepszenie" nie przekroczy 3500 zł to NIE WOLNO podnosić
    wartości początkowej ŚT !
    A co najmniej - nie ma powodu żeby tak robić.

    Secundo: remont to nie "ulepszenie". Karta jest "lepsza" ?
    Ale jakby przyjąć twój tok rozumowania - to obok cytowanego przepisu
    masz inny, o "odłączeniu".

    >+ to nastąpiło zmniejszenie jego wartości.
    >+ - jak od tego momentu liczyć stawki amortyzacyjne?

    "normalnie". Skoro nie zmieniałeś wartości początkowej...

    >+ - co zrobić z wyjętą kartą? Czy można ją z powrotem przyjąć na stan
    >+ magazynu?

    Czekaj. Ty jesteś na PK ? Czy na KPiR prowadzisz "urzędowy"
    magazyn ??
    Przyznam że do końca mądry nie jestem, czy sprzedaż wyposażenia
    to powinna być "zwykła sprzedaż" czy "dochody inne" - chyba Maddy
    kiedyś wykładała że "normalna sprzedaż".
    Ale z tego nie wynika, że owa karta jest "towarem handlowym" !
    Trzymasz ją na boku jako "element zamienny wyjęty z komputera"
    i tyle ! Uda się sprzedać - to się uda. Ale to NIE BĘDZIE nowy
    sprzęt, tylko używany, twój stary "składnik ŚT lub wyposażenia" !

    >+ Jeżeli tak, to z jaką wartością początkową?

    Żadną ?? ;)

    >+ Czy są tu jakieś kombinacje z VAT'em?

    Nie widzę. VAT od wartości sprzedaży do VATu należnego - jak każdy
    inny...

    >+ - jeżeli włożymy kartę do innego komputera będącego w trakcie amortyzacji,
    >+ to z jaką wartością? I jak dalej liczyć stawkę amortyzacyjną.

    J.w. Do 3500 zł nie kombinować !

    >+ Jeszcze jedno. Mamy komputer całkowicie zamortyzowany.
    >+ - jaka jest procedura w przypadku sprzedaży dowolnej części z tego
    >+ komputera? Chodzi mi o informację, w jaki sposób wrzucić ją na stan
    >+ magazynowy.

    Wytłumacz co z tym magazynem, bo ja coraz mniej rozumiem: czy
    ty może JEDNAK jesteś na PK ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)