  • Data: 2004-01-22 17:04:06
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 Jan 2004, Kuba wrote:
    [...]
    >+ OK. Będę dalej drążył temat. Sytuacja hipotetyczna:
    >+ - kupuję towar za 100 zł, sprzedaję za 300 zł -> podatek dochodowy płacę od
    >+ kwoty 200 zł,

    OK, przyjmując że interesuje cię *cały cykl* od nabycia do
    sprzedaży. Zauważ że to może być dość długi okres - tak od stycznia
    do grudnia :)

    >+ - kupuję za 100 zł, wrzucam w koszty jako wyposażenie z kwotą 100 zł -> nic
    >+ nie sprzedałem - podatek 0 zł,

    Ale masz 100 zł KOSZTU.
    "Niemal tak jak przy zakupie handlowym". "Niemal" - bo wartości
    wyposażenia nie liczy się do remanentów dopóki DG nie zamkniesz :),
    a "towar" (w odróżnieniu od wyposażenia) z p. widzenia podatku
    dochodowego jest "twój osobisty" :)

    >+ - kupuję za 100 zł, wrzucam w koszty -> podatek 0 zł.

    Rozumiem że powtórzyłeś powyższe zdanie. OK.
    Tyle, że z owym "podatek 0zł" nie masz racji: ów koszt ci się
    "odliczy" od jakiegoś *innego* dochodu ! W najgorszym razie
    (przy braku dochodu) wygeneruje stratę - też do odliczenia
    w najbliższych latach. Wtedy kiedy będziesz wyposażenie
    sprzedawał ;)

    >+ Po jakimś czasie
    >+ sprzedaję ww. wyposażenie za 300 zł. Ponieważ wziąłem towar "z powietrza"
    >+ to mój dochód=przychód, czyli podatek płacę od 300 zł. Czysta strata.
    >+ Pomyliłem się gdzieś?

    Oczywiście. Pominąłeś fakt że wrzuciłeś zakup w koszt !!
    I że owo "wrzucenie" MUSIAŁO skutkować tym, że od *jakiegoś*
    dochodu (w wysokości 100 zł) NIE zapłaciłeś podatku.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)