  • Data: 2004-01-22 13:27:01
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Jan 2004, Kuba wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+
    >+ Zapomniałem wcześniej napisać. Jestem na KPiR.
    [...]
    >+ > "normalnie". Skoro nie zmieniałeś wartości początkowej...
    >+
    >+ Czyli amortyzacja się nie zmienia, a karta którą dokupiłem wrzucam w koszty?

    IMHO - oczywiście.

    >+ >>+ - co zrobić z wyjętą kartą? Czy można ją z powrotem przyjąć na stan
    >+ >>+ magazynu?
    >+ >
    >+ > Czekaj. Ty jesteś na PK ? Czy na KPiR prowadzisz "urzędowy"
    >+ > magazyn ??
    [...]
> [...]
    >+ > sprzęt, tylko używany, twój stary "składnik ŚT lub wyposażenia" !
    >+ >>+ Jeszcze jedno. Mamy komputer całkowicie zamortyzowany.
    >+ >>+ - jaka jest procedura w przypadku sprzedaży dowolnej części z tego
    >+ >>+ komputera? Chodzi mi o informację, w jaki sposób wrzucić ją na stan
    >+ >>+ magazynowy.
    >+ >
    >+ > Wytłumacz co z tym magazynem, bo ja coraz mniej rozumiem: czy
    >+ > ty może JEDNAK jesteś na PK ??
    >+
    >+ KPiR. Może rzeczywiście coś pomyliłem.

    Nie musiałeś pomylić.
    Możesz "prowadzić magazyn", AFAIK *zakazu* nie ma :)
    Ale *obowiązku* również nie ma... !

    >+ Ale może od początku. Kupuję części
    >+ komputerowe, z których składam komputery. Teraz składam komputer dla swojej
    >+ firmy i rejestruję go jako środek trwały. Części, które zużyłem na
    >+ wytworzenie ST zdejmuję ze stanu magazynowego,

    STOP.
    Ty NIE MUSISZ mieć żadnego "stanu" prowadzonego na bieżąco.
    A co najmniej nie musisz go mieć dla celów *podatkowych* o których
    mowa ! *Jeśli* go prowadzisz, to jak on ci "wpływa" na rozliczanie
    zaliczek ?

    >+ czyli nie występują już np. przy remanencie na koniec roku.

    A to inna sprawa.
    Remanent robisz i to jest jedyny "magazyn" jaki musisz mieć :)

    >+ W pewnym momencie wyjmuję jakąś część ze ST
    >+ (bo jakiś klient ją chce kupić) i sprzedaję. W papierach mam fakturę zakupu
    >+ i dowód wewnętrzy o zdjęciu ze stanu danej części. Czyli formalnie ta część
    >+ nie istnieje jako towar w mojej firmie.

    Słusznie.

    >+ Żeby zaistaniała muszę ją przyjąć
    >+ na stan z jakąś kwotą zakupu jakimś dokumentem (jeżeli wogóle coś takiego
    >+ mogę zrobić?).

    IMHO - nie ma takiej potrzeby.
    Załóżmy że chcesz sprzedać ŚT. Albo - żeby lepiej pasowało do sytuacji,
    to wyposażenie, najlepiej nieewidencjonowane - młotek dajmy na to.
    Uważasz że istnieje powód dla którego musisz go gdzieś "przeksięgować" ??
    Nie, ty go MOŻESZ tak "po prostu sprzedać" !!
    Wprost "ze stanu ST", "zer stanu EW", bądź też.... "znikąd" :), czyli
    z wyposażenia nieewidencjonowanego !
    BTW: z faktu że wyposażenie nieewidencjonowane nie jest ewidencjonowane
    nie wynika że możesz nie wiedzieć co odpowiedzieć np. na pytanie: "a co
    Pan zrobił z 5 telefonami opisanymi na f-rze 'na potrzeby własne' ??" :)

    >+ Jeżeli w powyższym wywód trzyma się kupy to moje pytanie brzmi:

    Grupo, ratuj !!
    Ten gość uparł się że "wpisze na magazyn" i już !
    Jeszcze chwila a mnie przekona że tak ma być :(
    I wyjdzie że mam coś z papierami nie w porządku :), bo kiedyś
    sprzedałem starą obudowę z PCa... :>

    >+ Jaka ma być kwota przyjęcia towaru na stan?

    IMHO - żadna. Tyle za ile sprzedasz staje się twoim przychodem.
    I nic więcej !

    >+ Żeby nie było wątpliwości, to
    >+ pytam z punktu widzenia podatku dochodowego.

    ...pyk... a jakiego ???
    VAT odliczyłeś "od kosztów", chcesz go przeksięgować na VAT-7 "z kosztów
    do kosztów" czy jak ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)