    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana wspólnika w spółce cywilnej
    Date: Mon, 24 Jan 2005 08:42:31 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl

    Użytkownik "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> napisał w wiadomości news:

    > Spółki, czy majątku (stany magazynowe)?
    > Cały czas chodzi mi o "sprzedaż udziałów", których ponoć
    > (wedle słów księgowej) domaga się US.
    > Nic takiego nie nastąpi.
    > Spółka zajmuje się usługami i te stany to trochę części.
    > Możemy podzielić je dowolnie - nie widzę powodu by
    > US w to ingerował.

    Jak to nie?
    Przecież te stany są ovatowane zapewne?
    A środki trwałe poarmotyzowane.
    Wiesz chyba jak się likwiduje dg?
    I tu jeden ze wspólników to robi właśnie....

    > Na zasadzie nieformalnej współpracy. Nikt w to nie ingeruje.

    A u nas jest jakiś zakaz?
    Ktoś nakazał spółkę cywilną zakładać?

    > Podlicza raz na rok udokumentowane przychody, odejmuje wydatki i płaci
    > podatek.
    > Nikt nie wymaga żadnej ewidencji.

    Fajnie mają, tyle że nie wiem o jakiej branży mówisz, może u nas tez pod
    ryczałt podpada....

    > Zresztą - nie musimy sięgać do przykładów zza oceanu. Ja pamiętam jak to
    > wygladało
    > w Polsce na początku lat 90-tych. Wówczas było kilka lat wolności
    > gospodarczej.

    I co się Twoim zdaniem zmieniło?
    Bo akurat pamiętam swoją działalność z roku 1990?

    > spółka
    >
    > A to dlaczego?
    > Bo sobie jakiś urzędnik tak wymyślił?

    Nie, po prostu nie do tego została stworzona. itd.
    Jak mnie uczyli na studiach - spółka cywilna służy np. do postawienia sobie
    wspólnie płotu przez dwóch sąsiadów.....

    > By uzyskać wpis w najdroższej bazie danych świata (KRS)?

    Jawna?
    Choćby dlatego że jest jakkolwiek sensownie określona.