  • Data: 2005-01-23 22:54:45
    Temat: Re: zmiana wspólnika w spółce cywilnej
    Od: "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > > Co więc ten wspólnik ma zbywać?

    > Swoją część spółki - o ile ją zostawia.
    > Może też wziąć ją ze sobą.

    Spółki, czy majątku (stany magazynowe)?
    Cały czas chodzi mi o "sprzedaż udziałów", których ponoć
    (wedle słów księgowej) domaga się US.
    Nic takiego nie nastąpi.
    Spółka zajmuje się usługami i te stany to trochę części.
    Możemy podzielić je dowolnie - nie widzę powodu by
    US w to ingerował.

    > W formie spółki?
    > Też ma Twoje problemy z wartością udziału, sposobem sprzedaży udziału itd
    > itp?

    Na zasadzie nieformalnej współpracy. Nikt w to nie ingeruje.
    Podlicza raz na rok udokumentowane przychody, odejmuje wydatki i płaci
    podatek.
    Nikt nie wymaga żadnej ewidencji.
    Zresztą - nie musimy sięgać do przykładów zza oceanu. Ja pamiętam jak to
    wygladało
    w Polsce na początku lat 90-tych. Wówczas było kilka lat wolności
    gospodarczej.
    Teraz mamy w zamian "Ustawę o swobodzie ...".

    > Warto się przeprowadzić....

    Może i warto. Ja wolałbym jednak, żeby przeprowadzili się "reformatorzy".

    > A jednak w Polsce do prowadzenia działalności gospodarczej nie służy
    spółka
    > cywilna (co nie znaczy że ma zakaz).

    A to dlaczego?
    Bo sobie jakiś urzędnik tak wymyślił?
    By uzyskać wpis w najdroższej bazie danych świata (KRS)?

    Jurek