  • Data: 2005-01-23 15:03:38
    Temat: Re: zmiana wspólnika w spółce cywilnej
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jurek Wawro" <p...@t...tpi.pl> napisał w wiadomości
    news:ct0dnd$ggg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dziękuję slicznie za pomoc, ale nadal nie mam pełnej jasności.
    > Co do kilku kwestii wydaje się sprawa bezsporna:
    > 1. Najpierw przyjmujemy nowego wspólnika, potem odchodzi stary.
    > 2. Na dzień zmiany rozliczamy się z podatku dochodowego.
    > 3. Podatek VAT płaciła i nadal będzie płaciła spólka od sprzedaży.
    > Natomiast pozostaje niejasna sprawa udziałów i ich zbycia.
    > Spólka istnieje od lat i w momencie spisywania umowy
    > nie określono wartości udziałów. Podobno teraz jest taki obowiązek (?).
    > Co więc ten wspólnik ma zbywać?

    Swoją część spółki - o ile ją zostawia.
    Może też wziąć ją ze sobą.

    > Środki trwałe mamy zamortyzowane,
    > a stany magazynowe zostają w spółce.

    No i?
    Wspólnik podaruje drugiemu ich wartość?

    > Wspólnik odchodzi i napisze
    > oświadczenie,
    > że nie ma żadnych roszczeń w stosunku do spółki.
    > Po co tworzyć jakieś fikcyjne tranzakcje sprzedaży udziałów?

    Fikcyjne to jest odejście wspólnika z rezygnacją z własnego majątku.....

    > Na margnesie - odnośnie dobrej rady by założyć zoo - znajomy prowadzący
    > porównywalne przedsiębiorstwo za oceanem

    W formie spółki?
    Też ma Twoje problemy z wartością udziału, sposobem sprzedaży udziału itd
    itp?

    > na pytanie o to jaką prowadzi
    > ewidencję księgową odparł: czy ja mam fabrykę, żeby księgowość prowadzić?

    Warto się przeprowadzić....
    A jednak w Polsce do prowadzenia działalności gospodarczej nie służy spółka
    cywilna (co nie znaczy że ma zakaz).
    Jeśli już to chociaż jawna.
    Ale i w niej podobnych problemów które masz obecnie byłaby co niemiara -
    tutaj naprawdę spółka z o.o. wiele by pomogła.
    Co nie znaczy że byłaby łatwiejsza do prowadzenia na codzień.