eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania › Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
  • Data: 2007-02-01 00:26:21
    Temat: Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 31 Jan 2007, Michał wrote:

> [...]
    >
    > 2. Kilka podzespolow zuzytych do wytworzenia dodam z zasobow
    > prywatnych - kupionych jeszcze przed rozpoczeciem DG, na paragon,
    > nigdzie nie odliczanych i nie ulgowanych. Problem w tym, ze zachowal
    > mi sie tylko paragon na monitor LCD (gwarancja).
    >
    > Czy poprawne jest udokumentowanie wartosci podzespolow z par. 2 w
    > nastepujacy sposob:
    >
    > a) Dla monitora podstawa wyceny jest paragon. Policzylem sobie jaka
    > wartosc mialby ten monitor gdybym policzyl mu odpisy amortyzacyjne 30%
    > na 2 lata i ta wartosc przyjmuje jako wartosc obecna. Poprawnie?

    A możesz powołać się na podstawę prawną?
    Ustawę masz pod nosem:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...a w niej art.22g
    UWAGA: lat temu kilka osobiście nieprawidłowo wyceniłem WP ST - acz
    w inny sposób niż proponujesz :), ale później uznałem że za zaniżenie
    kosztów ścigać mnie nie będą :>
    Niemniej ciekaw jestem co uznasz za uzasadnienie swojej metody :)

    > b) Dla pozostalych klamotow paragonu nie mam. Chce dokonac "wyceny
    > samodzielnej" opierajac sie na aukcjach Allegro ze sprzetem uzywanym
    > (ten sam model lub podobny). Jednak co z VAT?

    Obudź się ;)
    A co ma być?
    Czy masz *faktury* z których wolno *odliczyć VAT*???
    (hint: czy paragon jest fakturą?)

    > Wyceniam "wartosc netto"
    > czyli cene z Allegro dziele z grubsza przez 1,22?

    Podstawę prawną poproszę :)

    > Pozostalo jeszcze nieszczesne oprogramowanie OEM - Vista oraz Office.
    > Poniewaz podzespoly na komputer mam na 3 fakturach z roznych firm,
    > wymieszane do tego z towarami handlowymi planuje po prostu zalozyc dla
    > tego oprogramowania osobne wpisy w ewidencji WNiP i amortyzowac tamze.

    Moment, moment....
    Czy *masz* faktury na te WNiP czy nie?
    inaczej: czy zostały one "nabyte w celach gospodarczych" (z grubsza
    biorąc - po założeniu DG)?
    Jeśli tak - to w archiwach powinny być dyskusje o "przeksięgowaniu
    z towarów handlowych" :) (na KPiR), jeśli nie... to czegoś nie
    rozumiem (mianowicie: "po co?").

    pzdr, Gotfryd