eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania › wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
  • Data: 2007-01-31 13:05:57
    Temat: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    Od: "Michał" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Pomozcie dobrzy ludzie i ocencie czy mysle prawidlowo jak to wszystko
    poksiegowac. Prowadze KPiR i jestem VATowcem.

    Co chce zrobic:
    Zmontowac sobie zestaw komputerowy i uzytkowac go jako ST w DG - czyli
    "wytworzyc ST".

    W tym celu:

    1. Zakupilem niezbedne podzespoly (FVAT). Wprowadzilem je do rejestru
    VAT jako "zakupy zaliczone do srodkow trwalych zwiazanych wylacznie ze
    sprzedaza opodatkowana", bez uwzglednienia w KPiR jako KUP.

    2. Kilka podzespolow zuzytych do wytworzenia dodam z zasobow
    prywatnych - kupionych jeszcze przed rozpoczeciem DG, na paragon,
    nigdzie nie odliczanych i nie ulgowanych. Problem w tym, ze zachowal
    mi sie tylko paragon na monitor LCD (gwarancja).

    Czy poprawne jest udokumentowanie wartosci podzespolow z par. 2 w
    nastepujacy sposob:

    a) Dla monitora podstawa wyceny jest paragon. Policzylem sobie jaka
    wartosc mialby ten monitor gdybym policzyl mu odpisy amortyzacyjne 30%
    na 2 lata i ta wartosc przyjmuje jako wartosc obecna. Poprawnie?

    b) Dla pozostalych klamotow paragonu nie mam. Chce dokonac "wyceny
    samodzielnej" opierajac sie na aukcjach Allegro ze sprzetem uzywanym
    (ten sam model lub podobny). Jednak co z VAT? Wyceniam "wartosc netto"
    czyli cene z Allegro dziele z grubsza przez 1,22?

    Pozostalo jeszcze nieszczesne oprogramowanie OEM - Vista oraz Office.
    Poniewaz podzespoly na komputer mam na 3 fakturach z roznych firm,
    wymieszane do tego z towarami handlowymi planuje po prostu zalozyc dla
    tego oprogramowania osobne wpisy w ewidencji WNiP i amortyzowac tamze.

    Co Wy na to?

    Pozdrawiam,
    Michal