eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania › Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
  • Data: 2007-02-01 12:05:05
    Temat: Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Feb 2007, Michał wrote:

    > Hmmm.... pytanie brzmi podstepnie wiec musze przemyslec odpowiedz ;-)

    ...raczej przeczytać.
    W ustawie, w zapodanym artykule, zwracając uwagę na p.1 oraz słowa
    "o ile..." w innych punktach.

    > Fakt ;-)
    > Od dwoch dni spie po 3h na dobe. Przedostatnia noc do 5 rano czytalem
    > stare posty na temat tych nieszczesnych ST, WNiP oraz OEM (m.in.
    > Twoje :-) )

    No to dobra, obiecujesz nie odliczać VATu z niefaktury? :)

    > Po prostu nie wiem dlaczego uparcie probuje oszacowac jaka jest
    > wartosc netto (bez VAT).
    > Ale rozumiem o co chodzi.
    > Czy metoda "porownanie z Allegro" jako wycena wlasna jest OK?

    IMO tak.
    Formalnie trzeba zwrócić uwagę, ze w przypadkach w których ustawa
    pozwala na wycenę (!) zapisano "ceny z grudnia roku poprzedzającego".

    > Poki co (faktury z konca stycznia) moge to jeszcze zmienic - ale
    > pozycji ktore poszly na "budowe ST i WNiP" wogole nie ksiegowalem w
    > KPiR w "koszty inne". Tylko w rejestr VAT jako "zakupy zaliczone do
    > srodkow trwalych zwiazanych wylacznie ze
    > sprzedaza opodatkowana".
    >
    > Przepraszam - nie wyrazilem sie precyzyjnie. Oprogramowanie OEM
    > nabylem razem z podzespolami teraz (juz jako DG), na FVAT

    Nie ma przeszkody, żeby na jednej f-rze mieć kilka różnie
    kwalifikowanych wydatków - sam mam takie z opisem "poz.
    1 i 4 - towar handlowy, poz.2 i 3 - na własne cele gospodarcze"
    albo jakoś podobnie.
    Sugeruję iż ST to jedno, WNiP to drugie :)

    > czyli jeszcze raz:
    >
    > Po calej akcji bede (?) miec trzy pozycje w ST i WNiP:
    >
    > 1. Komputer PC - wytworzony we wlasnym zakresie z podzespolow
    > zakupionych na FVAT oraz przekazanych z zasobow prywatnych - monitora
    > LCD i zestawu klawiatura + mysz bezprzewodowa. Przekazuje monitor i
    > klawiature zeby ST byl "kompletny i zdatny do uzytku".
    > Wartosc poczatkowa: suma wartosci netto podzespolow zuzytych na montaz
    > + wycena klamotow prywatnych sprzed DG (w kwotach brutto) + oplata
    > transportowa (z FVAT)

    Przyjąłem.

    > 2. Licencja na Vista OEM - zakupiona na FVAT
    > Wartosc poczatkowa: wartosc netto z FVAT

    Co jest powodem ujęcia w WNiP?
    Idzie o to, że OBOWIĄZEK jest od 3500 zł, dobrze piszę?
    Intryguje mnie "po co".

    > 3. Licencja na Office OEM - zakupiona na FVAT
    > Wartosc poczatkowa: wartosc netto z FVAT

    Pytanie j.w.

    pzdr, Gotfryd