    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Date: Thu, 19 Apr 2007 16:58:06 +0200

    On Thu, 19 Apr 2007, Cavallino wrote:

    > A cech prowadzi rejestr wykonawców o wolnych mocach przerobowych?

    Przecież TEGO problemy Ci "ocechowanie" nie rozwiąże.
    Będziesz łazic od mistrza do mistrza żeby usłyszeć "najbliższy
    termin za cztery miesiące".

    > I co, potem mam dzwonić do 1000 luda z listy?
    > Już pisałem - nie stać mnie.

    Przecież I TAK musisz tego fachowca poszukać.
    Nie wiem jak to robisz dotychczas :|

    > No to spróbuj teraz.
    > Gwarantuję że dużo się zmieniło.

    Jeśli tak, to "przymus" zagwarantuje że jedynie się zmieni
    bardziej w tę samą stronę.
    "Pan się zgłosi w przyszłym roku" :>

    > Wolnych?
    > Może być ciężko.
    > A chodzi o to, żeby każdy kto się ogłasza, czyli ma wolne moce przerobowe,
    > miał papiery w danym zawodzie.

    Wiem. Doświadczenie wskazuje iż takie działania, jeśli nie są
    wymuszone PRZEZ RYNEK, to przynoszą odwrotny skutek.
    Jeśli KLIENCI będą żądać "papierów" - to poziom wykonawstwa rzeczywiście
    może wzrosnąć
    Jeśli URZĘDNICY będą żądać "papierów" to skutki mogą być różne.
    Obstawiam znaczny wzrost cen oraz szarej strefy.

    pzdr, Gotfryd