    From: Maciek Bartnik <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wprowadzanie środków trwałych
    Date: Fri, 17 Oct 2003 10:46:47 +0200

    Dnia 2003-10-17 09:04, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...a to wracamy do podstawy wpisu do EŚT :)
    > Ja sobie sporządziłem protokół, z wyceną (zaznaczam że
    > na dziś mi się wydaje iż podarowałem co nieco Skarbowi
    > ponieważ dowody zakupu miałem...)
    Oto chodziło! Niestety nie na wszystko mam dowody zakupu, więc pewnie
    też trochę Państwu podaruję, ale nie mam wyjścia.

    > Musiałby być jakiś dokument, na którym dokonujesz podsumowania.
    > Może ktoś skomentuje, ja bym sądził żeby wpisywać osobno.
    Ponieważ doszedłem już do tego, że skaner, czy drukarka nie mogą być
    oddzielnymi ŚT, więc zmniejszy mi się znacząco liczba wpisów, czyli mogę
    wpisywać osobno ;-)

    > Tak bym robił. Nie, wróć: tak zrobiłem :)
    Dzięki.

    > Natomiast *są* kosztem raty amortyzacyjne :)
    > Podstawą księgowanie IMO jest numer pozycji w ewidencji
    > ŚT (rozumiem że to iż masz mieć EŚT i EW jest oczywiste),
    > a jak wspominałem są tacy co uważają że na podstawie
    > n-ru pozycji należy wystawić DW i (dopiero) to DW księgować.
    Jeszcze raz dzięki

    > Takoż w googlu znajdziesz że np. skaner nie ujdzie
    > jako samodzielny ŚT. Ostatnio ktoś zapodawał link do inforu
    > z artykułem ładnie opisującym właśnie "problem drukarki",
    > szukać w googlu tekstu "do następnego razu" :) -
    Już czytałem :-)

    > MZ za wyposażenie. Ze względu na wartość (dopiero >1500 zł
    > *muszą* być w EW) można nie wpisywać do EW.
    > Ja (też mam :)) opisałem na fakturze zakupu i "po prostu"
    > dałem w koszt.
    Nie mam faktury zakupu - kupiłem przed rozpoczęciem działalności i
    wziąłem tylko paragon, który zresztą wyrzuciłem ;-)

    Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia.

    Maciek