    From: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spadek, umowa dzialu spadku, jak to sie placi?
    Date: Tue, 31 Oct 2006 07:44:13 GMT

    Uzytkownik "Kraszan" <k...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:1162246900.401416.41710@i42g2000cwa.googlegroup
    s.com...
    > Witam,
    >
    > Mam stwierdzenie nabycia spadku. Sa 2 nieruchomosci (320tys) i konta
    > bankowe(640tys). Wartosc masy spadkowej to 480 tys (drugie 480 ze
    > wspolnosci malzenskiej). Dziedzicza 4 osoby. Chcemy te mase spadkowa
    > wraz z srodkami ze wspolnosci malzenskiej podzielic sadownie. Trzeba
    > zaplacic skarbowke? Czy skarbowke interesuje kto ile dziedziczy czy sie
    > placi podatek od calej kwoty? Czy skarbowka patrzy kto i ile dziedziczy
    > i kazdemu z osobna nalicza podatek? Czy jezeli placimy podatek od
> [...]
    Witam:)powiem jak bylo w naszym przypadku i na co znajomy prawnik kazal mi
    zwrócic szczególna uwage.Podatek zostal zaplacony na podstawie potanowienia
    o nabyciu spadku,natepny etap (jesli wszyscy sa zgodni)to kolejna sprawa w
    sadzie (mozna notarialnie-ale drozej) gdzie sklada sie wniosek o "zgodny
    dzial spadku"-(zwracam uwage na "zgodny" ,poniewaz jest mniejszy wpis o
    polowe),jesli sie uwzgledni we wniosku ,ze dzial ma nastapic bez splat i
    doplat to sprawa podatku nie istnieje.Po uprawomocnieniu sie postanowenia o
    zgodny dzial nalezy napisac oswiadczenie do US,podpisane przez wszystkich
    spadkobierców,ze nie bylo splat ani doplat i tyle.Nie ma znaczenia ,ze po
    w/w podziale czesci nie sa równe(troche mnie to zaintrygowalo ,ale chyba tak
    jest ,jak madrzejsi tak mówia:)
    pozdrawiam ania