  • Data: 2006-10-31 05:51:05
    Temat: Re: spadek, umowa dzialu spadku, jak to sie placi?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    news:1162246900.401416.41710@i42g2000cwa.googlegroup
    s.com...
    > Trzeba
    > zaplacic skarbowke? Czy skarbowke interesuje kto ile dziedziczy czy sie
    > placi podatek od calej kwoty? Czy skarbowka patrzy kto i ile dziedziczy
    > i kazdemu z osobna nalicza podatek?

    Oj, ale wymysliles. Nie bij jak gdzies palne glupote, bo pisze z glowy.

    Masz na mysli podatek od spadku?
    Kazdy placi za siebie. hmm, tak mi sie wydaje.

    > Czy jezeli placimy podatek od
    > spadku to czy trzeba jeszcze placic jakies podatki od umowy dzialu
    > spadku albo podzialu spadku sadownie (np zniesienie wspolwlasnosci
    > nieruchomosci)?
    Od zniesienia wspólwlasnosci nie ma (jeszcze) podatku.

    Chcemy podzielic spadek sadownie tak aby: 2
    > nieruchomosci + 40% srodkow na koncie - 1 osoba, 40% srodkow - 2 osoba,
    > 18%-3 osoba, 2%-czwarta osoba

    Wspóludzial mozecie zniesc bez podatku o ile nie wiaze sie to z zaplata dla
    jednej ze stron.
    Co do podzialu pieniedzy nie wiem czy da sie inaczej jak przez darowizne.
    I teraz musialbym poszukac, czy darowizna ze spadku bedzie zwolniona z
    podatku, czy US pobierze sobie drugi podatek od darowizny.

    Mysle, ze spokojnie odpowiedzialby ci na te pytania doradca podatkowy.