  • Data: 2002-06-19 13:50:46
    Temat: Re: rachunek vatowca
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DarekS" <d...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    news:aeq1m7$3tq$1@news.onet.pl...

    > 2 Jeżeli jednak ten program pisałem powiedzmy dla firmy X i sprzedaję go
    > jej (albo komuś innemu - to obojętne) i jednocześnie sprzedaję prawa
    > autorskie, to przestaję być właścicielem programu, nie mogę więc
    > odsprzedawać go innym, a firma X może robić z nim co zechce - udzielać
    > licencji, zmieniać kod źródłowy, modyfikować, robić nowe wersje. (O ile
    się
    > nie myle tak się stało z systemem operacyjnym DOS, który został sprzedany
    > wraz z prawami autorskimi Microsoftowi, który go rozwinął i uczynił
    > światowym standardem.)

> [...]

    dokladnie o to
    jak juz przed chwila napisalem, jest w tej ustawie cos takiego:

    "Art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    2) usługach - rozumie się przez to:
    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego.."

    czyli bylaby to sprzedaz uslugi, tylko teraz kwestia jaka tu stawka VAT,
    czyzby 22% jako usluga informatyczna?

    Pawel