  • Data: 2002-06-19 13:42:24
    Temat: Re: rachunek vatowca
    Od: "DarekS" <d...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "beka" <b...@w...pl> wrote in message news:aeq0aq$f80$1@news.tpi.pl...
    > "OPODATKOWANIU PODLEGA SPRZEDAŻ towarów i odpłatne świadczenia usług na
    > terytorium RP" ( art 2.1 ust )

    No i prawda - "SPRZEDAŻ towarów...".
    W dalszym ciągu jednak nie wiem jak traktować prawa autorskie.
    Przykład:
    1 Napisałem program obojętne do czego. Sprzedaję go wielu nabywcom. W tym
    przypadku sprzedaję towar (udzielam licencji dającej prawo użytkowania tego
    programu) więc tu chyba nie ma problemu - licencje są opodatkowane, a prawa
    autorskie pozostają przy mnie.

    2 Jeżeli jednak ten program pisałem powiedzmy dla firmy X i sprzedaję go
    jej (albo komuś innemu - to obojętne) i jednocześnie sprzedaję prawa
    autorskie, to przestaję być właścicielem programu, nie mogę więc
    odsprzedawać go innym, a firma X może robić z nim co zechce - udzielać
    licencji, zmieniać kod źródłowy, modyfikować, robić nowe wersje. (O ile się
    nie myle tak się stało z systemem operacyjnym DOS, który został sprzedany
    wraz z prawami autorskimi Microsoftowi, który go rozwinął i uczynił
    światowym standardem.)

    Jak w tym drugim przypadku wygląda sprawa VAT?
    Pomijam tu sprawę konstrukcji umowy pomiędzy firmą X i mną bo znaczenie dla
    mnie ma w tym momecie jak wystawić prawidłową fakturę.
    O to chyba chodziło Pawłowi.

    Darek