    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pytanie do profesjonalistów natury prawno - bizne
    Date: Mon, 16 May 2005 11:50:24 +0200

    On Sun, 15 May 2005, Cavallino wrote:

    > + Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > + news:
    > +
    > + > > + A jak prowadzisz w kilku, to nie wolno tego zgłosić do właściwej EDG?
    > + >
    > + > Zgłaszasz kilka *miejsc prowadzenia DG* - ale *jednej* firmy !
    > +
    > + Ano - i te miejsca możesz sobie różnie nazwać, prawda?

    ...nazwą "miejsca" jest adres (np. ulica Marszałkowska 5) więc mało w tej
    sprawie mam do gadania... ;)
    Przyznaję iż rzeczywiście zapisałem poprzednio niewłaściwie: tekst
    "Dopisywać profil można sobie wszędzie indziej" może sugerować że
    nie można profilu "dopisać sobie na fakturze" a miałem na myśli
    iż "nie można go sobie dopisać w pozycji "sprzedawca" na fakturze
    w sposób sugerujący iż jest to część nazwy DG" !
    Niniejszym wnoszę o złagodzenie kary... !

    > + > > + A na wszystkich innych dokumentach dopisywać profil działalności.
    > + >
    > + > ...*z wyjątkiem* miejsc które opisane są "nazwa działalności"
    > + > lub "firma" !!!
    > +
    > + A co masz na myśli konretnie, co by stanowiło problem?

    Na przykład faktura:
    +++ rozporządzenie +++
    § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać
    co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy
    i nabywcy oraz ich adresy;
    ----

    Oczywiście "co najmniej" oznacza że można sobie (np. w drugiej linicje
    pod nazwiskiem/nazwą sprzedawcy) dopisać cokolwiek; ale IMO za opisem
    "sprzedawca" powinny znajdować się tylko *urzędowe* nazwy...
    Poniżej (lub powyżej) może być "marka" :)

    > + > > + Ja tak robię ze spółką z o.o., nikt się nie czepił, więc zapewne DGOF
    > + > > tym
    > + > > + bardziej się nie czepi.
    > + >
    > + > ...no ale przecież na fakturze ma być "firma" :) - par. 12.1.1
    > + > rozporządzenia ds. f-r VAT.
    > +
    > + Jest.
    > + Plus oznaczenie miejsca sprzedaży (oddziału, zakładu - nazwij jak chcesz).

    Widzę przykład niżej to się zgadzam :)

    > + Np.
    > + Hipermarket Hypernova nr 1 Poznań, ul. xxxx (miejsce sprzedaży)
    > + Ahold s.a. Warszawa ul. yyyyy
    > +
    > + Chcesz ksero takiej faktury?

    Nie trzeba, widzę z opisu że zapis "Hipermarket Hypernowa" jest
    wyraźnie oddzielony od pozycji "nazwa" i nie grozi wprowadzenie
    w błąd co do faktu iż sprzedawcą jest "Ahold S.A." - więc nie mam pytań :)
    Takie (wystarczająco "oddzielne" od firmy) dopisywanie 'dodatków'
    miałem właśnie na myśli jako "posługiwanie się marką".

    > + Musi być firma - conajmniej.
    > + To nie znaczy że nie może byc nic więcej.

    Zgoda :)
    Zmiarzałem do tego iż nierozsądne byłoby - posługując się twoim
    przykładem - pisanie na fakturze:
    "sprzedawca: Ahold Hipermarket Hypernowa nr 1" - co sugerowałoby
    istnienie *osobnego* podmiotu o takiej nazwie.
    "sprzedawca: Ahold S.A.
    Hipermarket Hypernowa nr 1"
    ... nie powinien wzbudzać wątpliwości.

    --