  • Data: 2005-05-16 15:56:38
    Temat: Re: pytanie do profesjonalistów natury prawno - bizne
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > ...nazwą "miejsca" jest adres (np. ulica Marszałkowska 5) więc mało w tej
    > sprawie mam do gadania... ;)

    Adres jest adrese, nazwą już niekoniecznie.
    Wg Ciebie oznaczenie miejsca sprzedaży np. "Hipermarket Hypernowa" jest
    niedozwolone?

    > Przyznaję iż rzeczywiście zapisałem poprzednio niewłaściwie: tekst
    > "Dopisywać profil można sobie wszędzie indziej" może sugerować że
    > nie można profilu "dopisać sobie na fakturze" a miałem na myśli
    > iż "nie można go sobie dopisać w pozycji "sprzedawca" na fakturze
    > w sposób sugerujący iż jest to część nazwy DG" !

    Ja właśnie o tym miejscu mówię - wszystkie te dopiski tam właśnie się
    znajdują.

    > Na przykład faktura:
    > +++ rozporządzenie +++
    > § 12. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, powinna zawierać
    > co najmniej:
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy
    > i nabywcy oraz ich adresy;
    > ----
    >
    > Oczywiście "co najmniej" oznacza że można sobie (np. w drugiej linicje
    > pod nazwiskiem/nazwą sprzedawcy) dopisać cokolwiek; ale IMO za opisem
    > "sprzedawca" powinny znajdować się tylko *urzędowe* nazwy...
    > Poniżej (lub powyżej) może być "marka" :)

    Dokładnie.
    Przy czym ja to "powyżej" rozumiem jako "w osobnej linii", lub np. "po
    przecinku".

    > Takie (wystarczająco "oddzielne" od firmy) dopisywanie 'dodatków'
    > miałem właśnie na myśli jako "posługiwanie się marką".

    No to ok.

    > Zgoda :)
    > Zmiarzałem do tego iż nierozsądne byłoby - posługując się twoim
    > przykładem - pisanie na fakturze:
    > "sprzedawca: Ahold Hipermarket Hypernowa nr 1" - co sugerowałoby
    > istnienie *osobnego* podmiotu o takiej nazwie.
    > "sprzedawca: Ahold S.A.
    > Hipermarket Hypernowa nr 1"
    > ... nie powinien wzbudzać wątpliwości.

    Analogicznie na jednej fakturze tej samej DGOF może być:
    Gruszki i jabłka
    Owocowa 11
    Jan Kowalski

    a na drugiej: