  • Data: 2005-05-16 22:05:52
    Temat: Re: pytanie do profesjonalistów natury prawno - bizne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 May 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    > + > ...nazwą "miejsca" jest adres (np. ulica Marszałkowska 5) więc mało w tej
    > + > sprawie mam do gadania... ;)
    > +
    > + Adres jest adrese, nazwą już niekoniecznie.
    > + Wg Ciebie oznaczenie miejsca sprzedaży np. "Hipermarket Hypernowa" jest
    > + niedozwolone?

    Wg mnie "Hypermarket Hypernova" nie jest "oznaczeniem miejsca
    sprzedaży" w rozumieniu jakiegokolwiek przepisu.
    W związku z czym "dozwolenie" lub "niedozwolenie" nie ma tu
    zastosowania :)
    Jest to "dopisek nie związany z fakturą" - na takiej samej zasadzie
    jak (mający znaczenie cywilne i zupełnie niezwiazany z informacjami
    dotyczącymi faktury VAT) dopisek "udziela się gwarancji na okres
    18 miesięcy".
    Może być, dopóki (ów dopisek) nie pretenduje do bycia częścią
    wymaganych elementów faktury (np. poprzez wprowadzające w błąd oznaczenie)
    to równie dobrze może tam figurować obok zapisu "zapłacono gotówką" :)

    > + > Przyznaję iż rzeczywiście zapisałem poprzednio niewłaściwie: tekst
    > + > "Dopisywać profil można sobie wszędzie indziej" może sugerować że
    > + > nie można profilu "dopisać sobie na fakturze" a miałem na myśli
    > + > iż "nie można go sobie dopisać w pozycji "sprzedawca" na fakturze
    > + > w sposób sugerujący iż jest to część nazwy DG" !
    > +
    > + Ja właśnie o tym miejscu mówię - wszystkie te dopiski tam właśnie się
    > + znajdują.

    "tam" czyli "w miejscu NIE sugerującym że to część 'nazwy sprzedawcy'"
    czy też "tam czyli w miejscu SUGERUJĄCYM jak wyżej" ?
    Z tego co zacytowałeś - nie. Patrzymy:
    [...]
    > + > pod nazwiskiem/nazwą sprzedawcy) dopisać cokolwiek; ale IMO za opisem
    > + > "sprzedawca" powinny znajdować się tylko *urzędowe* nazwy...
    > + > Poniżej (lub powyżej) może być "marka" :)
    > +
    > + Dokładnie.
    > + Przy czym ja to "powyżej" rozumiem jako "w osobnej linii", lub np. "po
    > + przecinku".

    ...i jesteśmy zgodni :)

    > + > Takie (wystarczająco "oddzielne" od firmy) dopisywanie 'dodatków'
    > + > miałem właśnie na myśli jako "posługiwanie się marką".
    > +
    > + No to ok.

    OK :)
    Wystartowałem z protestem do twojego postu będącego odpowiedzią na
    rozważanie: "działalność INACZEJ NAZWANA" :)
    "Nazwanie działalności" potraktowałem dosłownie: jako to co "podaje
    się we wpisie do EDG jako nazwę działalności lub część firmy zależnie
    jaki kto ma formularz" :)

    [...]
    > + > Zmiarzałem do tego iż nierozsądne byłoby - posługując się twoim
    > + > przykładem - pisanie na fakturze:
    > + > "sprzedawca: Ahold Hipermarket Hypernowa nr 1" - co sugerowałoby
    > + > istnienie *osobnego* podmiotu o takiej nazwie.
    > + > "sprzedawca: Ahold S.A.
    > + > Hipermarket Hypernowa nr 1"
    > + > ... nie powinien wzbudzać wątpliwości.
    > +
    > + Analogicznie na jednej fakturze tej samej DGOF może być:
> [...]

    :)
    Mój protest miał zmierzać do niedopuszczenia interpretacji
    "mogę sobie napisać inną nazwę" w postaci:
    "Guziki i sznurki, Wstążkowa 34, Jan Kowalski" (...i tyle...)
    w pozycji "sprzedawca" :)

    Nadto jest jeszcze szczegół: Tomek zmierzał nie tylko do osobnej
    nazwy :) na czym myśmy się skupili. A w tym momencie potrzebowałby
    faktycznie osobnej działalności - w znaczeniu ściśle prawnym,
    w dwu "jednoosobowych DG" mieć nie może (...w jednym kraju żeby
    ściśle było !). Znaczy: troche odbiegliśmy od wątku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)