eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-02-06 13:00:56
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-06, Baloo <b...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Faktura może być przecież dowożona osobiście. A nie ma żadnego obowiązku
    > prowadzenia ewidencji wyjazdów w celu dostarczenia faktur, a nawet jeśli, to
    > można ją prowadzić w sposób sztuczny - każde przesłanie faktury e-mailem
    > zostaje zaewidencjonowane jako wyjazd pracownika ;-)
    > W jaki sposób w takiej sytuacji UKS udowodni, że faktura nie została
    > dowieziona przez wystawcę?

    "Oszywiście". Będziesz co miesiąc popindalać ~300km, c'nie? :)
    Słuchaj. Ja nie mówię, że to jest w jakiś łatwy sposób do udowodnienia.
    Ale - będziesz miał problem jak się okaże po kontroli krzyżowej, że
    oryginał sobie leży i "czeka" na odbiór, a Ty twierdzisz że też masz
    oryginał. Bo oni wydrukować (wystawić) ten oryginał to mają obowiązek.
    Nie mają obowiązku wysyłania.

    I o ile kopii to sobie może być "ilebądź", to oryginał ma być jeden.
    Albo dużo trzeba wyjaśniać. :P

    > BTW - Era od jakiegoś czasu usilnie namawia klientów na e-faktury (w ramach
    > oszczędności papieru). Jeśli klient się na to zgodzi, to też będzie musiał
    > sobie taką fakturę wydrukować u siebie, ponieważ papierowej wersji już nie
    > dostanie. To też jest nielegalne?

    To. Nie. Jest. Faktura. Wydrukuje sobie obraz.
    A czemu miałoby to być nielegalne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl