eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-02-06 17:56:47
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Feb 2009, Baloo wrote:

    > Właśnie dlatego, że jest to generalnie NIE do udowodnienia, to na tym zasadza
    > się cały absurd tej sytuacji.
    [...]
    > Czyli człowiek zwany wystawcą faktury drukuje z pliku FAKTURĘ, a człowiek
    > zwany odbiorcą faktury z TEGO SAMEGO PLIKU przesłanego e-mailem drukuje już
    > tylko OBRAZ FAKTURY? Absurd jakich mało, ale nie chce mi się już z tym
    > polemizować ;-)

    Ale o absurdy apeluj do minisra finansów!
    Liczysz na to, że my się nie zgodzimy że to *są* absurdy??

    Ano są. Ale takie jest prawo. Dura lex, sed lex.

    I (owe absurdy z fakturą) zaczynają się dużo, dużo wcześniej.
    W miejscu w ktorym wprowadza się pojęcie "oryginału" faktury,
    do tego *różnego* od kopii :>

    Można sobie wyobrazić gdzie leży przyczyna: ano w tym, że nie
    ma przepisu na podstawie którego można by pociągnąć do odpowiedzialności
    tego kto wydrukował f-rę, jeśliby się okazało np. że kwoty na
    oryginale i kopii są różne.
    TEGO przepisu brakuje.
    Dlaczego?
    Pokazujesz kontrolerowi f-rę z kwotą 12 000 zł.
    A on pokazuje kserokopię z kwotą 2 000 zł.
    "Pan sobie dopisał 10 000 zł!"

    Jakby przepis o odpowiedzialności za "zapewnienie integralności"
    złożyć na strony, to strony by sobie mogły ustalić czy np. honorują
    f-ry wot tak (i kupujący bierze na siebie całe ryzyko za wydruk
    niewiadomoczego), czy honorują jakiś darmowy e-podpis, czy chcą
    korzystać z jakiejś firmy która prowadziłaby usługi w rodzaju
    "elektronicznego notariusza" (poprzez archiwizowanie kopii korespondencji
    ktora przez nich przeszła)...

    Przypuszczam iż urzędy czychają na taki przypadek o którym piszę
    wyżej, i jeśli się zdarzy (oraz zostanie wyłapany) to z wielkim
    hukiem dowiemy się dlaczego "drukowanie przez odbiorcę jest złe".
    Mimo, że owo drukowanie naprawdę NIEWIELE zmieni.

    > Temu, o czym pisałeś przed chwilą.
    > Jeśli nie dostanę od ERY papierowej faktury, to nie będę mógł jej wliczyć
    > w KUP, tak czy nie?

    Ale jej treść możesz sobie napisać na kartce. Wydrukować też.
    To taki sam układ, jakby ktoś Ci przez telefon podyktował.
    Drukowanie nie jest zakazane, tylko w myśl prawa to nie jest
    "prawidłowa f-ra".

    pzdr, Gotfryd