eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-02-07 12:14:45
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > IMO nie.
    > Powód jest prosty - e-faktury wymagają umowy PODPISANEJ.
    > Na papierze albo certyfikatem, ale *uprzedniej* i *podpisanej*.
    > Skoro wystawca nie podpisywał umowy (i nie ma podpisu drugiej strony)
    > to IMO nie ma mowy o e-fakturze w rozumieniu rozporządzenia.

    Ale zaraz, mówimy o tym że "Era od jakiegoś czasu usilnie namawia klientów
    na e-faktury", o czym napisał Baloo pytając się czy jest to nielegalne.

    Nie wiem skąd wywnioskowałeś że efektem tego namawiania nie ma być
    PODPISANIE umowy (zgodznie z rozporządzeniem).

    Poza tym - rozporzadzenie mówi nam:
    "par 3:
    1. Faktury mogą być wystawiane(....)pod warunkiem uprzedniej akceptacji tej
    formy przez odbiorcę(...)
    2. Akceptacja może być wyrażona w formie pisemnej lub w formie
    elektronicznej. W przypadku akceptacji w formie elektronicznej przepisy par
    4 stosuje się odpowiednio"

    Zaglądam do par4, i nie widzę tam nic co by zobowiązywało nas do zawierania
    PISEMNEJ umowy.

    Zajrzałem więc do "ustawy o VAT". Tam znalazłem tylko to, że "minister
    określi".

    Więc, co nakłada na nas obowiązek uzyskania PISEMNEJ akceptacji wystawiania
    faktur elektronicznych z użyciem e-podpisu?

    p. m.