eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
  • Data: 2009-02-11 00:24:34
    Temat: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie moje, ale tak sobie myślę...

    Tzn co nie twoje?

    > Z tego, że pewnie by się pochwalił.

    Tzn Baloo by się pochwalił tym że era namawia na faktury z e-podpisem? Skoro
    został właśnie przez grupę oświecony różnicami między fakturą, obrazem
    faktury itd... że by na dzień dobry zwrócił uwagę na taki drobny szczegół.
    Zaznaczę - wiemy tylko tyle że "era namawia". Nie wiemy na co ... Nie
    twierdzę że to są prawidłowe e-faktury, ale też nie twierdzę kategorycznie
    że nie są (za mało danych).

    > A co tam widzisz?

    Nie zacytuję, bo jakiś geniusz na ISIP wpadł na pomysł żeby rozporządzenie
    wrzucić do PDFa jako skan, a przepisywać mi się tyle nie chce :).

    Ale widzę tam wymagania techniczne dotyczące przesyłania i uwierzytelniania
    faktur. Ani słowa o sposobie akceptacji elektronicznej.

    > Przypomnę: treść podpisana certyfikatem jest "dokumentem podpisanym".
    > Tak po prostu.

    Ale nic nie nakłada na nas obowiązku żeby treśc była "dokumentem
    podpisanym". Ma być pisemnie LUB elektronicznie. Zaznaczenie ptaszka
    "wyrażam zgodę na postanowienia regulaminu" IMHO jest spełnia wymaganie zeby
    było w formie elektronicznej.

    > Podpis i e-podpis są prawnie zrównane.

    Ale to nam daje PRAWO do e-podpisywania. Nie nakłada na nas jednak
    obowiązku.

    > Art.78.2 KC. Nie czytałeś? ;)
    > Zaakceptowanie e-podpisem zgody na otrzymywanie e-faktur skutkuje
    > złożeniem pisemnego oświadczenia :)

    Ale to że każdy pijak to złodziej, nie powoduje że każdy złodziej to pijak
    :).

    p. m.